SPA, BELGIUM - AUGUST 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) on track = during the Formula One Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 28, 2016 in Spa, Belgium (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160828-00968 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A holland tinédzser megint kihozta a sodrából a Ferrari veteránját, aki már a rádión röhejesnek nevezte azt, ahogy a Red Bull pilótája védekezik. Verstappen szerint ellenfele panasza a nevetséges.
A Magyar Nagydíj után Belgiumban is egymásra talált Max Verstappen és Kimi Räikkönen. A Red Bull pilótája rosszul rajtolt a 2. kockából indulva, majd az 1-es kanyarban összeütközött Räikkönennel, de egyikük sem hibázott az esetnél, Sebastian Vettel nem hagyott helyet számukra. Mindkettejük autója megsérült, és visszaestek a mezőny végére, de a finn jobb tempóra volt képes, és utolérte ellenfelét.
Verstappen ekkor ismét agresszívan védekezett, a külső ívre, majd a pálya mellé szorította a Ferrarit, és Räikkönen hiába előre került, kénytelen volt visszaadni neki a helyezést. Később a 2007-es világbajnok újra támadott, Verstappen nagyon későn mozdult a tempós Kemmel egyenesben, és fékezésre kényszerítette Räikkönent. A jégemberként is ismert versenyző felhangon szidta ellenfelét.
„Egyértelműen az a célja, hogy teljesen kiszorítson a pályáról” – panaszkodott mérnökének, majd az egyenesben történt incidens után felháborodottan azt mondta, hogy „ez már k****** röhejes, fogja magát, és jobbra kormányoz, amikor teljes sebességgel jövök” – kiabált. Verstappen viszont a futam után a Sky Sportsnak egyszerűen
annyit mondott, hogy amit Räikkönen állít, az „nagy hazugság.”
„Ezt mondja inkább az 1-es kanyarban történtekről” – utalt a rajtbalesetre, amiben Räikkönen is vétlen volt. „Nevetséges. Persze, a tévének jót tesz, ha valaki nyafog, de én nem fogom könnyen átadni a helyemet, különösen azután, amit az 1-es kanyarban összehoztak. Őszintén, szerintem egy nagy hazugság, amit állít. Csak védem a helyemet. Ha ez valakinek nem tetszik, az az ő gondja.”
Räikkönen a Sky Sports riporterének azt mondta, hogy „készen állok a sportszerű küzdelemre, és a szoros versenyzésre, de amikor fékeznem kell, hogy ne menjek neki, mert azután fordul el, hogy én először mozdulok, az nem korrekt. Nagy baleset lehetett volna a vége” – nyilatkozta. „Más versenyzőkkel még soha sem fordult elő, hogy teljes sebességről fékeznem kellett volna (ilyen helyzetben)” – tette hozzá, majd
amikor azt kérdezték tőle, hogy beszélni fog-e Verstappennel, faképnél hagyta a riportert.
Az egész helyzet elsősorban a rajtbaleset következménye. Verstappen elismerte, hogy „nem volt remek” az indulása, de rámutatott, hogy kerekei állóra fékezése nélkül bebújt az 1-es kanyarban Räikkönen mellé, és simán bevette volna a fordulót.
„Belül voltam, Kimi szorított befelé, Sebastian meg egyszerűen ránk csukta az ajtót. Úgy fordult be a kanyarba, hogy két autó már ott volt. Az első szárnyam alaposan megsérült, és a padlólemez is tönkrement. Innentől kezdve a versenyemnek annyi volt” – magyarázta. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a holland pilóta körönként több, mint 1 másodpercet vesztett a sérülések miatt, és ezek nagy részét a kényszerszünet alatt sem tudták megjavítani.
Vettel a futam után elismerte, hogy nem hagyott elég helyet az ellenfeleinek, de azt mondta, hogy nem látta őket. Bár a defektet megúszta, ő autójának hátulja és padlólemeze is alaposan megsérült.
„Nehezen láttam Kimit, nyilván kicsit több helyet kellett volna hagynom, de csak utána vettem észre, hogy Max megpróbált bebújni a belső íven. Ezt nem láthattam, és az lett a vége, hogy nem tudták bevenni a kanyart, és sajnos mindhárman összeütköztünk, ez természetesen az utolsó dolog, amit az ember szeretne” – magyarázta.
A négyszeres világbajnok később forgalomba került, és bár az 5. helyet is elérhetőnek tartotta, végül a 6. helyen ért célba. Räikkönen a futam elején körhátrányt szedett össze, de a Safety Car fázis alatt ezt visszavehette, később a 9. helyen futott be, a 11. helyezett Verstappen előtt. Ez elsősorban Daniel Ricciardónak kedvezett, és megerősítette 3. helyét a pontversenyben, valamint a Red Bull is nővelte előnyét a Ferrari előtt a konstruktőri tabellán.
Megnézte a felvételeket, és meggondolta magát
Vettel később megnézte a rajtbalesetről, majd a futam többi részletéről készített felvételeket, és úgy vélte, Verstappen „nem túl okosan” versenyzett a Belga Nagydíjon. Az indulással kapcsolatban hozzátette, ellenfele „nagyon bevállalós” volt, ahogy megpróbálta visszaszerezni az elvesztett helyeket, szerinte „nyilvánvalóan ez az oka annak, hogy Kimi nem tudott befordulni, és követni azt az irányt, amit én, a csoport első autójaként diktáltam.”
Abba a kanyarba nem lehet három autót beszorítani, és a belül lévő autó bajt okozhat a kívül lévőknek, szerintem Kimi és én ezt szenvedtük meg.”
A futam későbbi szakaszában Vettel is megvívott a Red Bull pilótájával. Azt mondta, hogy szerinte „helyes bírálni, de helytelen felfújni” Verstappen vezetési stílusát. Hozzátette, kedveli a fiatal hollandot, az erősségének tartja, hogy agresszív, de „azt meg kell értenie, hogy bizonyos manőverek fékezés közben nem korrektek. Nem volt okos dolog, ahogy védekezett, mert simán gyorsabb voltam nála, mégis 3-4 másodpercet vesztettünk a csatározással.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!