Öt másodperces időbüntetést kapott Nico Rosberg a Német Nagydíj során, mivel a sportfelügyelők szerint szabálytalanul kiszorította a pályáról ellenfelét, Max Verstappent. A Mercedes versenyzője az utolsó kerékcseréje alkalmával töltötte le a büntetést, de kiderült, a szükségesnél tovább, méréstől függően 8,2-8,6 másodpercig várakozott, mielőtt a szerelői munkához láttak volna.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a futam után elárulta, csődöt mondott a stopperük, nulla helyett negatív értékről indult el, és biztosra akartak menni. Az Auto Motor und Sport szerint valójában az történt, hogy egy hétköznapi iPhone-nal mérték volna Rosberg büntetésének idejét, de a készülék 2,1 másodpercnél lefagyott.
„Ha az ember olyan ritkán használt eszközökhöz nyúl, mint a stopper, azok még egy high-tech F1-es csapatnál is elromolhatnak” – mondta Wolff. „A stopper nem indult el rendesen, és amikor észrevettük, biztosra akartunk menni. Ezért tartott tovább a normálisnál” – magyarázta, megerősítve, hogy nem emberi hiba történt.
Rosberg a büntetés miatt került újra a Red Bullok mögé, és a kelleténél hosszabb várakozás volt az oka, hogy jelentős távolságból kellett üldözőbe vennie Max Verstappent. A futam után mégis azt mondta, nem bosszantották a történtek, mert az autóban ülve nem tudott a bakiról, és utólag is úgy véli, nem ezért csúszott le a jobb helyezésekről.
„Úgy éreztem, mintha egy örökkévalóságig tartott volna az üldögélés” – emlékezett vissza. „Visszagondolva sem frusztrál, mert annyi minden rosszul sült el, hogy ez már csak egy apróság volt, ami végül is nem is számított. Egyébként sem tudtam volna elkapni a Red Bullokat, mert a szuperlágy gumikon voltak, és azok az utolsó etapban már elég jól bírták. Nem azon múlt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!