VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB12 and RAIKKONEN Kimi (fin) Ferrari SF16-H team scuderia Ferrari action during the 2016 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 26 to 28 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A 2007-es világbajnokot meglepi, hogy a sportfelügyelők elfogadják fiatal ellenfele vitatható manővereit, és attól tart, hogy a Red Bull versenyzőjét csak egy nagy baleset bírja jobb belátásra.
Kevin Magnussen hatalmas balesete és Lewis Hamilton felzárkózása mellett a Belga Nagydíj is Max Verstappen megkérdőjelezhető védekezése miatt volt hangos. A szinte hazai pályán versenyző pilóta a 2. kockából indult, nem rajtolt túl jól, és - bár Sebastian Vettel ezt másként gondolja - nagyrészt önhibáján kívül összeütközött Kimi Räikkönennel.
Mindhárman visszaestek, és Verstappen először Räikkönent, majd Vettelt próbálta maga mögött tartani a sportszerűtlenség határát súroló manőverekkel. A 2007-es világbajnok ezt már a rádión szóvá tette, majd a futam után is bírálta a 19 esztendős ellenfelét, aki „hazugságnak” nevezte Räikkönen kritikáját. A finn pilóta nem arról híres, hogy keresi a konfliktust, és tőle szokatlan módon részletesen is elmagyarázta, hogy mi a gondja a történtekkel.
„Az a probléma, hogy a DRS használatával közelítettem, 15-20 km/órával gyorsabb voltam nála, majd amikor kikanyarodtam mögüle, ő csak várt és várt, aztán rám fordult” – mondta. „Olyan nagy volt a tempókülönbség, hogy fékeznem kellett, hogy ne menjek neki. A csúcssebességnél ennek nem lenne szabad előfordulni, de valamilyen okból kifolyólag a sportfelügyelők azt mondják, hogy ez így oké.
Ha nem fékezek, nagy balesetünk lett volna, és ha nem változik meg, ez előbb-utóbb bekövetkezik.”
„Kíváncsian várom, hogy ha ez egyszer megtörténik, ki lesz majd a hibás. Lehet, hogy egy baleset kell ahhoz, hogy a dolgok mindenkinek világossá váljanak, de remélhetőleg nem, mert az rosszul sülhet el valakinek, és senki sem akarja, hogy így alakuljon. A kemény csata teljesen rendben van, de az ilyen dolgok nem korrektek” – utalt a Kemmel egyenesben történtekre.
Verstappen a másik Ferrarit vezető Vettellel is keményen bánt, de a küzdelem hevében gyakran panaszkodó pilóta ezúttal higgadtan kezelte a történteket, és azt mondta, nem támogatja a büntetéseket, mert szerinte nem azokból tanulnak az emberek. „Meg kell tisztelnünk egymást azzal, hogy megbeszéljük a történteket. A beszélgetés sokkal tanulságosabb annál, ha a sajtóban csinálunk ügyet ebből. Férfiak vagyunk, a legjobb odaállni a másik elé, és elmondani, amit gondolunk.”
A Red Bull versenyzője mindössze második szezonját tölti az F1-ben, nyert már egy futamot, és holland szurkolók ezreit csábította a hétvégén Spába. Az FIA 2014-ben szabályt módosított miatta, és előírták, hogy csak 18 éven felüli, korábban bizonyítottan sikeres pilóták kaphatnak F1-es jogosítványt. Verstappen rászolgált arra, hogy egy F1-es élcsapat versenyzője lehet, a tempója nem is hagy kívánnivalót maga után, de a test-test elleni küzdelemben érződik a rutintalansága.
„Üdítő számomra a feltűnése, fiatal srác, és nagyon kedvelem őt” – mondta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Félelem és tisztelet nélkül érkezett meg, és kiteszi a könyökét. Az igazi nagyokra, Lewis (Hamiltonra) vagy Ayrton Sennára emlékeztet.
Már most látni, hogy vannak néhányan, akik kétszer is meggondolják, hogy miként előzzék meg. Egyelőre bizonyítja, hogy jó úton jár.”
Wolff emlékeztetett, hogy az FIA egyelőre nem büntette meg Verstappent a védekezései miatt, mindössze a versenyzői eligazításokon olvastak be neki az ellenfelei.
„Lehet, hogy legközelebb még nehezebb pillanatai lesznek. Én csak attól tartok, hogy egyszer a fal ad majd neki egy kemény pofont. A (stílusa) üdítő, de veszélyes.”
Az Auto Motor und Sport a futam után arról számolt be, hogy az egykori F1-es pilótát, Danny Sullivant is soraiban tudó sportfelügyelők azért nem kezdték el vizsgálni Verstappen csörtéjét, mert alkalmazkodtak ahhoz, hogy a közvélemény kevesebb büntetést akar a test-test elleni csaták esetén. Korábban sokat bírálták az F1-et azért, mert a pilótákat gyakran szankcionálták valamilyen formában, és ezzel visszavethették az előzési kedvet.
A sportfelügyelők nem tettek lépéseket"
– emlékeztetett Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Pont a határon volt, de megúszta. Biztos vagyok abban, hogy tanulni fog ebből" – vélte. „Ezt majd a versenyzők elintézik egymás között, a bírók is elégedettek voltak, úgyhogy nekünk nincs mit mondani erről" – szögezte le. „Emlékszem, hogy néhány évvel ezelőtt Sebastiant bírálták itt. Szerintem az általuk képviselt küzdőszellem vonzotta ide ezt a nagy közönséget."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!