Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel races at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 31, 2016 during the Formula One Grand Prix of Germany. / AFP PHOTO / SASCHA SCHUERMANN
Vágólapra másolva!
A négyszeres világbajnok úgy véli, csak az előző két futamon küszködtek az autójukkal, de a Ferrari legalább kezdte megérteni, miért lassabb a Mercedesnél és a Red Bullnál.
A Ferrari és Sebastian Vettel szereplése az idei F1-es szezon egyik legnagyobb csalódása. Vettel tavaly három futamgyőzelmet ért el, és magabiztosan verte csapattársát, Kimi Räikkönent, de 2016-os formájára igazán csak Ausztráliában és Kanadában emlékeztetett. Műszaki hibák és balesetek miatt többször is kiesett, így egyelőre a Mercedesek helyett inkább a Red Bullokkal kell megküzdenie.
„Szerintem általános problémáink vannak, nem akarok túlságosan belemenni a részletekbe, mert tudom, hogy ez nagyon érdekli Önöket” – nyilatkozta az F1i.com-nak. „Vannak dolgok, amelyek megoldásához időre van szükség, de a legfontosabb, hogy hajszoljuk saját magunkat. Nyilvánvaló, hogy jobb lett volna, ha hamarabb megértjük a gyengeségeinket, de ez van.”
Vettel szerint a legfontosabb, hogy már kezdik megtalálni a gyenge pontjaikat, amelyeken folyamatosan próbálnak javítani. „Az előző futamok ebből a szempontból nagyon tanulságosak voltak, már tudjuk, hogy valószínűleg mitől maradunk le a Red Bullhoz és a Mercedeshez képest.”
A Ferrari gyenge formája elsősorban nyáron mutatkozott meg,
ekkor már nem csak műszaki hibák (turbó és sebességváltó problémák), hanem a nem elég jó tempó is nyilvánvalóvá vált, mert rendszeresen lecsúsztak a dobogós helyekről. Vettel viszont úgy véli, a beállításokkal csak a Hungaroringen és a Hockenheimringen küszködtek igazán.
„Magyarországon ez kiugró volt, mert eléggé rosszul álltunk, de az időmérőre összeszedtük magunkat. Ez remekül sikerült, az időmérőre már az autó a legjobb formájába lendült. Sajnos a kört nem tudtuk összerakni, ezért nem jött az eredmény sem. (Németországban) szerintem más volt a helyzet, ott
nem találtuk a megfelelő beállítást, legalábbis az időmérős körülmények közepette.”
„Szerintem ezért voltunk a normálisnál kissé hátrébb.”
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke nemrég elismerte, hogy nehezen találják meg az SF16-H ideális beállításait, mert az autó csak egy nagyon szűk tartományban működik jól. Elárulta azt is, hogy aerodinamikai szempontból alig fejlődtek a Spanyol Nagydíj óta. A nyári szünet előtt távozott a technikai igazgatójuk, James Allison, és nemrég az aerodinamikai vezetőt, Dirk De Beert is leváltották.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!