Az idei évtől érvényes szabályok szerint háromféle gumikeverékből rendelhetnek a csapatok, a Japán Nagydíjra a Pirelli a kemény, a közepes és a lágy abroncsokat kínálja a versenyzőknek. Ezúttal nagy eltéréseket nem lehet felfedezni, mindössze a Ferrari lóg ki egy kissé a sorból, mivel ők fejenként kilenc szett lágy abroncsot igényeltek.
Sebastian Vettel a közepes keveréket szinte teljesen hanyagolja is, csak egy garnitúrát kért ebből a gumiból, Kimi Räikkönen pedig két-két szettet kap a keményből és a közepesből is. A Mercedesnél is csak a két keményebb keverék arányában vannak eltérések, de ez gyaníthatóan csak az edzéstervben mutatkozik majd meg, az időmérő és a futam programját már nem fogja befolyásolni.
A Williams, és főleg a Red Bull ezúttal is kicsit konzervatívabb volt, utóbbi akár a versenyen is másféle taktikával próbálkozhat, mint a Mercedes vagy a Ferrari. Max Verstappen és Daniel Ricciardo csak hat szettnyi lágy gumit kért, közepesből viszont így jut nekik három, keményből pedig négy szett is. Nem elképzelhetetlen, hogy ebből egy a versenyre is felkerül majd.
Hasonlóan óvatosan spekuláltak a Manornál, de Pascal Wehrlein és Esteban Ocon esetében a közepes keverék előnyt élvez a keménnyel szemben, ám a lágyból náluk is csak hat jutott. A Honda hazai versenyére készülő McLarennél nem készülnek kiugróan látványos programra, három-három kemény és közepes gumi mellé fejenként hét szettnyi lágy abroncsot rendeltek.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!