A Pirelli az október 2-i Malajziai Nagydíjtól kezdve új szerkezetű gumikat szeretett volna szállítani a csapatoknak. A módosítás célja az lenne, hogy az abroncsok jobban ellenálljanak a külső mechanikai hatásoknak, de miután Spában és Monzában kipróbálták őket, a versenyzők felemás tapasztalatokról számoltak be. Mario Isola, az olasz beszállító sportmenedzsere péntek délután elárulta, hog
bár a kísérleti gumi keveréke megegyezett a hagyományos lágyéval, egyesek mégis sokkal, esetenként 8 tizedmásodperccel rosszabb köridőt értek el velük Belgiumban.
Ezt a Pirellinél nem értik.
„Voltak, akik furcsa jelenségről, tapadásvesztésről számoltak be a jelenlegi lágy keverékhez képest" – magyarázta Isola. „Ez tényleg nagyon különös, mert bár a szerkezet más lett, a keverék ugyanaz maradt. Én nem tudok rá magyarázatot, hogy mitől lehet lassabb."
Spában többen azt mondták, hogy az új lágy gumik érzésre inkább a régi közepesekre hasonlítanak.
Ez azért is problémát jelent, mert a csapatok már leadták a rendelésüket a Malajziai Nagydíjra, mégpedig a korábbi abroncsok jellemzői alapján. Mivel a szezon közbeni változtatáshoz az összes istálló hozzájárulására szükség van, egyelőre bizonytalan, hogy az új gumik bevetésre kerülhetnek-e egyáltalán. A Pirelli a biztonságra hivatkozva elvileg megkerülhetné a csapatokat, ám ezzel lényegében azt ismerné el, hogy a jelenlegi termékei nem elég biztonságosak.
Isola hozzátette, hogy még kiértékelik a monzai szabadedzéseken szerzett adatokat is, aztán elküldik a használt gumikat a szokásos laboratóriumi vizsgálatokra, és majd csak utána döntenek a sorsukról. Az idő azonban szorítja a Pirellit, mert a szepangi szállítmányt rövidesen útnak kell indítani.
Bár az új specifikációjú gumik ellenállóbbak a jelenlegieknél, Isola az Origo GPhírek kérdésére azt felelte, a Pirelli nem csökkentené velük az előírt minimális kezdeti keréknyomást, amelyre a pilóták rendszeresen panaszkodnak az idén.
Nem, mert az új szerkezet nagyon hasonló a mostanihoz, alapjaiban nem változott"
– mondta Isola. „Csak finomhangolásról van szó, hogy a gumi jobban ellenálljon az ütéseknek."
Monzában viszont az első edzésnapon gyűjtött adatok alapján szombattól kicsit mégiscsak lejjebb vették a nyomást, elöl 23,0, hátul pedig 20,5 psi-re az eredetileg megszabott 23,5/21,5-ről, miután kiderült, hogy a terhelés nem nőtt a várt mértékben a tavalyihoz képest.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!