A Belga és az Olasz Nagydíj után Szingapúrban sem sikerült Max Verstappen rajtja, ezúttal négy helyet vesztett a kuplung hibája miatt. A holland tinédzser a 4. helyről indult, nagy lélekjelenléttel elkerülte Nico Hülkenberg autóját, de így is visszaesett a középmezőnybe, ahonnan csak a 6. helyig tudott előre jönni a verseny végéig. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, hogy a hibát már az időmérő után észrevették, de az FIA nem engedte, hogy kicseréljék az alkatrészt.
„Ők nem látták a problémát, úgyhogy nem cserélhettünk kuplungot” – mondta Horner. „Aztán ismét felbukkant, amikor túl nagy nyomatékot adott, és ettől kipörögtek a kerekek. Csak nagyon darabosan lehetett csak felengedni, ettől pedig hirtelen megnőtt a fordulatszám. Utána meg jött Nico Hülkenberg, olyan szögben, hogy nem is értem, Max miként kerülte el őt. Ezért lendületet vesztett az 1-es kanyarig, ami sok helyet jelentett.”
Horner azt mondta, „reméli”, hogy a következő futamokra jobb kuplungot adhatnak Verstappennek, és a versenyző is azt nyilatkozta az Autosportnak, hogy valamit ki kell találniuk, mert korábban nem voltak ilyen gondjaik. A visszaesés azt is magával hozta, hogy Verstappen kétszer is beszorult elődje, Danyiil Kvjat mögé, aki
mindent megtett annak érdekében, hogy revansot vegyen az őt a Red Bulltól kiszorító ellenfelén.
„Küzdöttek egymással. A Toro Rosso pontjai számunkra ugyanolyan értékesek. Kvjat egyébként sem hallgatott volna ránk” – magyarázta Horner, hogy miért nem utasították a fiókcsapat versenyzőjét a gyorsabb autóban ülő Verstappent elengedésére, aki szintén úgy vélte, hogy önállóan kellett volna megoldania az előzést. Igaz, szerinte Kvjat néha túl agresszívan védte magát.
„Ezt részben megértem, ugyanakkor a másikat is hagyni kell élni” – nyilatkozta. „Ha megnézzük a csatát (Fernando) Alonso vagy (Sergio) Pérez ellen, az nagyon másképp zajlott.”
Horner hozzátette, hogy Verstappen tempóját visszavetették a csaták, mert a forgalomban kénytelen volt a szokásosnál durvábban bánni az abroncsaival. Az utolsó etapban viszont már tisztább volt előtte a pálya, és gyorsabb is lett, ám addigra nagy hátrányba került Sebastian Vettel mögött.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!