Több szempontból is érdemes a McLareneket figyelni a Malajziai Nagydíj hétvégéjén: Fernando Alonso továbbfejlesztett, és egyelőre gyorsnak tűnő Honda motorral, a mezőny végéről próbál majd előre törni, Jenson Button pedig pályafutása 300. F1-es futamára készül, büntetés és új motor nélkül.
„Az időmérő nagyon rövid lesz számomra, csak egy mért kört fogok megtenni, hogy a pole-hoz képest 107%-on belülre kerüljek, utána majd TV-n nézem az eseményeket!” – nyilatkozta Alonso pénteken. – Minél több gumit meg akarok spórolni a versenyre, hogy a rajttól a célig támadhassak. Szerintem Jensonnal a csapat küzdhet a Q3-ért, és remélhetőleg a verseny végén én is csatlakozhatok hozzá a pontszerzők között” – tette hozzá a kétszeres bajnok, aki első F1-es pole-ját Malajziában szerezte.
„Esőre számítunk, azt nem tudom, hogy az időmérőre vagy a versenyre fog megérkezni, de bármikor is jön, nekünk segíteni fog” – tette hozzá annak ellenére, hogy ő mindenképpen utolsó lesz a rajtrácson. –
Teljesen játékban vagyunk, jó napunk volt, mert sok kört megtettük, és az általunk kipróbált dolgok beváltak” – vélte Alonso, miután már 2017-es fejlesztéseket is tesztelt.
Alonso délután a 7., Button a 10. helyre ért oda az időtáblázaton, de a jubiláló brit szerint az autója jobban teljesít annál, amit az eredmény sugall.
„A 10. hely nem túl jó. Nagyon későn kezdtünk a második szabadedzésen, mert változtattunk az autón, és ez tovább tartott, mint gondoltuk. Amikor kijutottam a pályára, a többiek már magasabb üzemanyagszinttel mentek. Utolértem Kevin Magnussent a 10-es kanyarban, de nem húzódott le, csak kocsikázott az ideális íven, ami némi időmbe telt” – magyarázta.
Az autó egykörös tempója nem rossz, ennél előrébb is kerülhetünk a rajtrácson. A hosszabb etapok trükkösebbek, de szerintem tudjuk, hogy mit kell tennünk, hogy javítsunk az autó balanszán.”
Button elmondta, hogy nagyon furcsának tartja az új aszfaltot a szepangi pályán, mert az autója hirtelen elveszti rajta a tapadását. Szocsihoz hasonlította, és hozzátette, nehéz lesz kiválasztani a megfelelő gumikat. Úgy vélte, az időmérőre mindenképpen a lágy lesz az ideális, a futamon viszont már nem tartotta ennyire egyértelműnek a helyzetet.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!