Lewis Hamilton egyelőre jó úton halad összesen negyedik, zsinórban harmadik világbajnoki címe felé: habár csak 2 pont az előnye mercedeses csapattársához, Nico Rosberghez képest, Spában túlesett a motorkeret átlépése miatti, régóta esedékes rajtbüntetésen, és úgy tűnik, a nyers tempót tekintve ő van előnyben. Két héttel ezelőtt, Monzában mégis hiába szerezte meg a pole pozíciót, a győzelem pár pillanat alatt kicsúszott a kezéből, mert elrontotta a rajtot, és attól tart, ha ez a hátralévő versenyeken is megismétlődik, elvesztheti a vb-címet.
„Ha végignézzük az idényemet, a világbajnokságot elbukhatom a rossz rajtokkal. Az év során rengeteg pozíciót vesztettem a versenyek startjánál" – mondta Szingapúrban a címvédő. „Az ember végigdolgozza a hétvégét, aztán két másodperc alatt eldől számára a verseny."
Hamilton az idén hétszer szerezte meg a pole pozíciót, de ebből csak kétszer maradt az élen a nyitókör végéig,
bár a győzelmi aránya 43%-os az első rajtkockából indulva. A Sky Sports statisztikái szerint ugyanakkor abból a szempontból, hogy hány helyezést nyert/vesztett az első körökben, tulajdonképpen nem áll rosszul: a szezon egészét nézve -3 a mérlege, míg Rosbergé -9, Sebastian Vettelé -8, Daniel Ricciardóé pedig -4.
Igaz, ez nem kis részben annak tudható be, hogy amikor hátrébbról startolt – például Spában –, Hamilton értelemszerűen több pozíciót tudott javítani. A legjobb mérlege egyébként +27-tel Fernando Alonsónak van, de ebben a statisztikában a rajtrács második feléből induló versenyzők előnyben vannak.
Hamilton mindenesetre arra számít, hogy a gyenge rajtjai, amelyek az idei kuplungszabályokra vezethetőek vissza, folytatódni fognak.
Monzában „nem a beállításokkal volt gond, nem is melegedett túl a kuplung, csak egyszerűen túl nagy nyomatékot adott, mert úgy tartotta kedve" – magyarázta. „Nem fogalmazhatok másképp, ugyanis néha nagyobb, néha kisebb nyomatékot ad. Ez a következő hét versenyen is elő fog fordulni. Remélem, hogy nem így lesz, de valószínűleg igen."
A rossz rajtokból Rosbergnek is kijutott az idén. Neki szintén meggyűlt a baja a Mercedes új kuplungjával, de szerinte ez csak egy a futamok végeredményét befolyásoló számtalan tényező közül. „Nekem is akadtak nehézségeim. A hockenheimi és a hungaroringi versenyt is a nem ideális rajtokkal buktam el" – mondta. „Ez komoly kihívást jelent számunkra, és a jövőben sem lesz egyszerűbb. Oda kell figyelni rá, de nekem mostanában jó rajtjaim voltak."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!