KUALA LUMPUR, MALAYSIA - OCTOBER 02: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer leads Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on October 2, 2016 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20161002-01514 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Christian Horner elárulta, miért nem kérték Daniel Ricciardót, hogy a Malajziai Nagydíj elején engedje el Max Verstappent, és azt is, hogy mire utasította mérnökeit, amikor már a győzelemért hajtottak.
Nico Rosberg és Sebastian Vettel ütközésének, valamint Lewis Hamilton motorhibájának köszönhetően váratlanul Daniel Ricciardo nyerte a vasárnapi Malajziai Nagydíjat csapattársa, Max Verstappen előtt. A rajtrácson még a holland volt előrébb, de összeakadt Vettellel, így Ricciardo vette át a 2. helyet. Eleinte Verstappen gyorsabb volt, ezt jelezte is a csapatának, de nem engedték előre, hanem inkább kihívták kereket cserélni a VSC-fázis alatt.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, a futam elején sem akartak belefolyni a két pilóta küzdelmébe, mert már akkor sejtették, hogy Hamiltont nem tudják elkapni, pedig Verstappen mérnöke szerint ez akkor is megoldható lett volna, ha a Mercedes nem romlik el.
Ricciardo a 22. körben cserélte le a lágy abroncsokat, majd 6-7 körrel később azt mondta, hogy egy bokszkiállással is teljesíteni tudja a futamot, ebben az esetben pedig valóban Verstappen ellenfele volt a pályán. Végül Hamilton kiesése után újra kereket cseréltek, mert Kimi Räikkönen és Rosberg kiállása ezt lehetővé tette.
Délelőtt előre megbeszéltük, hogy hagyjanak egymásnak helyet. Nagyszerű, kerék-kerék elleni csatát vívtak, de végig tiszteletben tartották az általuk képviselt több száz embert.”
Hamilton autója akkor adta fel a szolgálatot, amikor próbált egy bokszkiállásnyi előnyt kiautózni Verstappen előtt, de Horner azt mondta, semmit sem nyertek volna azzal, ha átmenetileg elé kerülnek, mert „az új gumikkal úgyis elment volna mellettünk. Inkább azzal foglalkoztunk, hogy mi van mögöttünk. Ha Daniel pozíciót vesztett volna Maxszal szemben, azonnal kihívtuk volna a bokszba, hogy ne legyünk kitéve Nico támadásának a verseny végén.”
Horner azonban úgy véli, Hamilton motorhibájában az is szerepet játszhatott, hogy menekülnie kellett a Red Bullok elől. A kiesése után a Milton Keynes-i istálló főnöke arra utasította a két pilóta versenymérnökeit, engedjék őket küzdeni a győzelemért, de leszögezte nekik, hogy
a 43 pont megszerzése volt a prioritás.
„Megkértük a versenyzőket, hogy ezt tartsák tiszteletben, és meg is tették, ebből a szempontból tökéletes döntés volt békén hagyni őket. Ugyanabban a motor-üzemmódban voltak, ugyanolyan teljesítménnyel, egyikük sem volt igazán előnyben.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!