Vasszigor jön az időmérőkön a sárga zászlók esetén
![Forma-1, Orosz Nagydíj, sportbíró, pályabíró, sárga zászló](https://cdn.origo.hu/2024/02/Qms_hOXToyndH92xffvbrxf-h515HSDPfXe_nKaCTHU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzU3ZTg2MWU3NWIxMjQ5ZGY5ZGQ1YjAyOGFhMzg1MGZh.webp)
A Magyar Nagydíj után a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén is vita alakult ki a sárga zászlós szabály értelmezése miatt. A jelzés arra hívja fel a figyelmet, hogy a versenyző veszélyes zónához ér a pályán, körültekintő vezetésre, és lassításra van szükség. A duplán lengetett sárga zászló a sportszabályzat szerint arra kötelezi a pilótát, hogy „jelentősen csökkentse a sebességet, ne előzzön, és készüljön fel az irányváltásra vagy a megállásra.”
A két héttel ezelőtti időmérőn Pérez azzal érvelt, hogy ő alaposan visszavett a tempóból, az FIA sportfelügyelői viszont nem hitték el, hogy valóban felkészült a megállásra, ezért rajtbüntetéssel sújtották. A Magyar Nagydíj után Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója azt mondta, ha dupla sárga zászlóra lenne szükség, piros zászlóval le fogja állítani az edzést, de a versenyzők később lebeszélték erről.
A Malajziai Nagydíj előtt a versenyzői eligazításon ismét szóba került az ügy, és Whiting tisztázta a pilótákkal, hogy dupla sárga zászló esetén fel kell adni az éppen aktuális mért köröket.
Azok a versenyzők, akik áthajtanak egy dupla sárga zászlós sportbírói szektoron, kötelesek jelentősen lelassítani és felkészülni az irányváltásra vagy a megállásra. A sportfelügyelők számára nyilvánvalóvá kell tenni, hogy a versenyző nem próbált meg értelmezhető köridőt elérni.
„Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a versenyzőnek fel kell adnia a körét, de nem feltétlenül köteles kihajtania a bokszutcába, mert elképzelhető, hogy a következő körre már felszabadul a pálya.”
Amennyiben csak egy sárga zászlót lenget a sportbíró, az FIA szerint elegendő, ha a versenyzők korábban fékeznek, de felkészülnek a megállásra. Előzni ebben az esetben is tilos, kivéve, „ha egy autó teljesen nyilvánvaló ok, például baleseti sérülések vagy defektes gumi miatt lelassul.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!