McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso steers his car during the first practice session as part of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 25, 2016. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok szerint a sivatagban olyan F1-es autót vezetni, mint a brazíliai esőben. Kevin Magnussen úgy véli, túltolták az F1-es erőforrások teljesítményét.
Meglepő véleményeket osztott meg Kevin Magnussen és Fernando Alonso a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt. A sivatagi verseny nem csak az idei szezont, hanem az F1 aktuális korszakát is lezárja, hiszen jövőre új szabályok szerint építenek az eddiginél agresszívabb autókat, amelyek várhatóan sokkal gyorsabbak lesznek a jelenlegi modelleknél. Alonso szerint erre szükség is van.
„Olyan, mintha esőbe vezetnénk, mint az előző nagydíjakon – lamentált a McLaren pilótája a tapadás hiánya miatt. – Nem hiszem, hogy a homok okozza, hanem a gumik, amik csak néhány pályán működtek. A többin mindenkinek alkalmazkodni kellett hozzájuk, és nagyon lassan vezettünk. A hosszabb etapokon itt 1:47-es és 48-as köröket futottunk. A GP2-es autók is képesek voltak 1:47-re, ennyit erről.”
Alonso már korábban is használta szitokszóként a GP2-t, amikor kiabálva szidta a 2015-ös Honda erőforrást, és az idén folyamatosan azt hangoztatta, hogy ha nem lesz nagyobb élmény az F1-es autók vezetése, távozik a világbajnokságból. A Renault versenyzője, Kevin Magnussen is úgy véli, a tapadás nem elég jó a teljesítményszinthez képest.
Ahogy az F1 most áll, az embernek mindig vissza kell fognia magát –
vélte. – Kompromisszumot kell találni, és nem mindent kisajtolni az autóból. Nem az a lényeg, hogy mindent beleadjunk, és mindent kihozzunk a körből, inkább jól össze kell rakni. Manapság nincs benne kockázat, de remélem, hogy ez jövőre megváltozik.”
Magnussen a nagyobb gumiktól és a jobb leszorítóerőtől várja a megváltást, mert szerinte a mostani autók „túl erősek” az aerodinamikai képességekhez.
„Mindig csúszkálunk, és túlságosan kipörögnek a kerekek. Soha sem érezni azt, hogy odaragadunk a pályához. Amint kihajtunk a bokszból, máris túlléptük a határainkat. Ez nagyon könnyű, arról szól az egész, hogy jól egyensúlyozzunk, és ez nagyon más, mint amit szeretek.”
A Renault pilótája ahhoz hasonlította a helyzetet, amikor a belépő szintű, és ebből következően puritán Formula Fordokat felszerelték szervokormánnyal és gumimelegítőkkel. „Az is túl könnyű lett” – jegyezte meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!