Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel steers his car during the qualifying session as part of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at the Yas Marina circuit on November 26, 2016. / AFP PHOTO / KARIM SAHIB
Vágólapra másolva!
Az autógyár elnöke magára vállalta a felelősséget az idei kudarcok miatt. Szükségesnek nevezte James Allison leváltását, mert nem fejlődtek eleget. Megvan az új autó bemutatójának dátuma.
Évzáró sajtótájékoztatót tartott a Ferrari topmenedzsmentje az elnök-vezérigazgató Sergio Marchionne, a Scuderia csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene, és a technikai igazgató, Mattia Binotto részvételével. Az olasz Sky Sports szerint a csapatra az év elején nagy nyomást helyező Marchionne elismerte, hogy hibázott, és azt mondta, többé nem fogalmaz meg elvárásokat a csapat felé a nyilvánosság előtt. „Szükségszerűnek” nevezte a korábbi technikai igazgató, James Allison leváltását.
„Az a legnagyobb baj, hogy a szezon során az autó nem fejlődött. Szükségszerű volt, hogy Binottóra cseréljük Allisont, és biztosak vagyunk abban, hogy ez a helyes döntés volt. Amikor az emberek azt kérdezik tőlem, hogy a Ferrari miért nem nyert, mindig azt mondom, hogy ez az én hibám, mert a szezon elején kijelentéseket tettem” – ismerte el Marchionne.
Egyes tudósítások szerint egyenesen azt mondta, „bolondot csináltunk magunkból, mert azt mondtuk, hogy már elértük a Mercedes szintjét.”
Hozzátette, még mindig vizsgálják, hogy mi kell a Ferrari sikeréhez az F1-ben. Binotto szerint ehhez az kell, hogy gyorsabban működjön a tervezési folyamat, és még az ellenfelek előtt megérkezzenek az autóra a legújabb fejlesztések. Bár úgy tűnt, hogy
a Ferrari technikai fronton meggyengült az idén, Marchionne nem bánja a meghozott döntéseket.
„Elvesztettünk néhány szakembert, de nem bánom a választásainkat, mert mindet alaposan átgondoltuk. Paddy Lowe-nál sem puhatolóztunk. Volt erre vonatkozó javaslat, de a technikai terveink közé végül nem került be. Megvan a csapatunk, és ezen nem változtatunk” – szögezte le.
A csapatnak természetesen a versenyzők az alappillérei, és a szezon során úgy tűnt, Sebastian Vettel hajlamos volt elveszteni a fejét, hibákat elkövetni, és túlságosan erőltetni az előrelépést. Még Arrivabene is figyelmeztető üzenetet küldött neki a sajtóban, de most úgy véli, bár higgadtságra van szükség a négyszeres világbajnoktól, továbbra is a csapatnak kell teljesíteni a sikerhez.
Seb tegnap itt volt, keményen dolgozott a szimulátorban, sok időt töltött a csapattal, és semmiképpen sem lehet azt mondani, hogy nem motivált.
Nyilvánvaló, hogy egy ilyen szintű pilóta alá autót kell adni. Nem felejtjük el, hogy ő négyszeres világbajnok, és Abu-Dzabiban ezt bizonyította is. Több alkalommal is leszögezte, hogy a Ferrarival akar győzni” – emlékeztetett Arrivabene.
Marchionne kijelentette, ha Vettelnek jó autót adnak, arra számít, hogy 2017 után is a csapattal marad, azt viszont nem tudta megmondani, hogy Kimi Räikkönen folytatja-e a következő szezon végén is.
Elárulták, hogy harmadik pilótának leszerződtették a GP2 idei 2. helyezettjét, Antonio Giovinazzit,
és azt is, hogy a 668-as kódjel alatt készülő új F1-es autójukat 2017. február 24-én, hétfőn mutatják be Fioranóban, majd két filmforgatási nap keretében ki is próbálják azt házi tesztpályájukon.
Vettel dorgálást is kapott
Noha Arrivabene kijelentette, elsősorban a csapatnak kell olyan autóval előállni, amiben a pilóták meg tudják mutatni a képességeiket, Marchionne azt mondta, a pilóták „megfigyelés alatt” állnak, és a hosszútávú felállásuk kialakítása „folyamatban van.”
„Elismerem, hogy nézelődünk magunk körül a jövő tekintetében, és alaposan elemezzük a többiek helyzetét. Ez nem jelenti azt, hogy ne bíznánk a jelenlegi pilótáinkban, de mondhatjuk, hogy megfigyelés alatt tartjuk őket.
Räikkönen szezonjával elégedett vagyok. Ő 2017-ben is versenyezni fog, de vajon mi lesz utána? Visszavonul-e vagy akarja-e folytatni?”
„Vettel kapcsán semmi értelme még a hosszabbításról beszélni, egyelőre meg kell tudnunk, hogy 2017-ben jól érzi-e majd magát nálunk. Győztes autót kell adnunk neki, különben hasztalan a jövőről beszélni. Győzni akar velünk, ezt jól tudjuk, de vajon megadhatjuk-e ezt neki? Cserében neki is fegyelmezettebben, nyugodtabban, kevésbé zaklatottan kell vezetnie. Többet kell arra gondolnia, hogy a pályán érjen el győzelmeket, hogy megelőzze a többi autót, személyeskedések nélkül.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!