Lewis Hamilton számára nem kezdődött jól a 2016-os idény: az első öt nagydíj egyikét sem tudta megnyerni, miközben csapattársa, Nico Rosberg zsinórban négy győzelemmel óriási előnyre tett szert a világbajnokságban. Az idény ötödik futamán, a májusi Spanyol Nagydíjon Hamilton indult a pole pozícióból, de a 43 pontos hátrányából ezúttal sem sikerült faragnia, miután már az első körben összeütközött a jobban induló Rosberggel, és mindketten azonnal kiestek.
Hamilton szerint az ütközés 100%-ban Rosberg hibája volt, a Mercedesnél azonban nem így látták.
A háromszoros világbajnok brit pilóta ettől rendkívül dühös lett, mert úgy érezte, a nehéz szezonkezdet után járna neki a csapat támogatása, főleg azok után, hogy az időmérőn kétszer is motorhiba fosztotta meg a jobb helyezéstől.
Már májusban felröppentek olyan híresztelések, hogy Hamilton az incidens miatt nem kíván rajthoz állni a Monacói Nagydíjon, de a Mercedes ezt akkor gyorsan cáfolta. A téma azonban az idény második felében is újra és újra felmerült, többen tudni vélték, hogy Hamilton a barcelonai ütközés miatt eredetileg nem is akarta befejezni a szezont a Mercedesszel.
A Sky Sports végül az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén kérdezett rá a hír igazságtartalmára, és Hamilton nem tagadta - igaz, meg sem erősítette -, hogy elgondolkozott a kiszálláson.
Ez magánügy, és már a múlt"
- jelentette ki, amikor a tévé szakértőjeként dolgozó Martin Brundle megkérdezte, valóban ki akart-e szállni az ötödik verseny után.
A Spanyol Nagydíj után történt még valami, ami arra utalhat, hogy Hamilton valóban a kiszállással fenyegetőzött, a Mercedes pedig komolyan vette a szavait. A versenyt követő kétnapos teszten eredetileg Nico Rosberg és az akkor még a DTM-ben versenyző Esteban Ocon vezette volna a Mercedest, de a csapat az utolsó pillanatban, kedd este értesítette Pascal Wehrleint, hogy szerdán mégis ő fog autóba ülni.
Mivel a szabályok előírják, hogy négy szezon közbeni tesztnapból kettőn mindenképpen egy olyan pilótának kell vezetnie, aki három F1-es futamnál kevesebbet teljesített, Rosberg és Wehrlein szerepeltetése azt jelentette, hogy Hamilton biztosan nem vezethet a júliusi, silverstone-i teszten. A Mercedes azzal magyarázta a pilótacserét, hogy Ocon helyett egy tapasztaltabb pilótára volt szükségük, de sokak szerint Wehrleint valójában már a Monacói Nagydíjra szerették volna felkészíteni a biztonság kedvéért.
Hamilton végül elindult az összes hátralévő futamon, de később is "óriási csapásként" beszélt a spanyolországi kieséséről. Akkor ugyanis úgy érezte, már tavasszal véget ért számára a világbajnoki küzdelem, "lehetetlennek" tartotta a 43 pontos hátránya ledolgozását. "Én is csak ember vagyok, és tényleg úgy tűnt, hogy ezt a hátrányt nem lehet behozni" - nyilatkozta júliusban, miután a Spanyol Nagydíjat követő hét versenyből hatot megnyert, és 19 pontos előnnyel várta a nyári szünetet.
Hamilton ráadásul az idény közben többször is utalt rá, hogy a Mercedesnél zajló eseményekről egyelőre nem beszélhet nyíltan, de "alig várja", hogy a visszavonulása után mindenről beszámoljon.
Izgalommal tölt el, ha arra gondolok, hogy egy napon végre beszélhetek erről az idényről
- nyilatkozta a hétvégén Abu-Dzabiban. - Rengeteg gondolat kavarog a fejemben, de ezeket egyelőre nem oszthatom meg másokkal."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!