SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 12: Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF16-H Ferrari 059/5 turbo (Shell GP) on track during qualifying for the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 12, 2016 in Sao Paulo, Brazil. Dario Oliveira / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Szakíthat a Ferrari az elmúlt éveiket jellemző tervezési hozzáállással, és jövőre a szabályok határait feszegethetik. Rory Byrne személyében a letűnt sikerkorszak egyik alapembere is velük tart.
Bátrabb lesz a Ferrari az autója műszaki megoldásai terén, írja bennfentesekre hivatkozva a Motorsport.com. A szaklap szerint a hozzáállás megváltozásában Rory Byrne-nek, a Schumacher-korszak egyik alapemberének, a Ferrari korábbi főtervezőjének is van szerepe, mivel tanácsadóként segíti Simone Resta munkáját, és meglepetésre személyesen is ellátogatott az Autosport Awardsra, ahol Jock Clear mellett foglalt helyet.
A Ferrari számára az idén egyértelművé vált, hogy elsősorban az aerodinamika terén maradtak le az ellenfelektől. Komoly átszervezésbe kezdtek, ennek részeként távozott James Allison, a csapat korábbi technikai igazgatója is, és bár kinevezték Mattia Binottót a helyére, Allison feladatait több, egymással együttműködő munkacsoport között osztották szét.
A Motorsport.com arról számolt be, hogy a csapat körüli pletykák szerint Binotto elképzelései működőképesnek tűnnek.
A 2017-es évünk idén augusztusban kezdődött, amikor alaposan átszerveztük a technikai stábunkat
– nyilatkozta Maurizio Arrivabene, a Scuderia csapatfőnöke a Ferrari évzáró rendezvényen, Daytonában. „Az emberek rengeteget várnak a Ferraritól, győzelmeket és sikereket, úgyhogy minden követ megmozgatunk, hogy elérjük ezt. Amióta az új szervezeti felépítés működik, és egy olyan remek szakember lett a vezető, mint Mattia Binotto,
pozitív jeleket láttunk, például Japánban és Abu-Dzabiban.”
Arrivabene optimizmusát a Ferrari elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne is osztja. A csapatra általában nyomást helyező üzletember azt mondta, „teljes a bizalma” Binotto iránt, és „nagyon jónak” tartja az F1-es csapatnál kialakított szervezetet, amelyet legfeljebb kis mértékben kell csak módosítani.
Az átszervezés eredményeként 14 munkacsoport jött létre, amelyek horizontálisan (tehát nem alá- és fölérendeltségi viszonyban) dolgoznak egymással. A Motorsport.com szerint óvatos optimizmus uralkodik Maranellóban az eddigi fejlesztési eredmények láttán, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy jövőre a Ferrari sikeres lesz, mert a csapatoknak nincsen referenciapontjuk a saját és az ellenfeleik fejlődésével kapcsolatban.
Az új, 688-as belső kódjelű 2017-es autó mindenesetre sokkal merészebb tervezési filozófia szerint készül, mint az elmúlt időszak Ferrarijai, a csapat technikai stábja állítólag erősen feszegeti hozzá az új szabályok által biztosított kereteket.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!