Az elmúlt három év során szinte verhetetlen volt a Mercedes-csapat az F1-ben, 2010 és 2013 között viszont csupán néhány futamgyőzelmet tudtak elérni. Korábbi csapatfőnökük, Ross Brawn az FIA AUTO című magazinjában két kulcspillanatot jelölt meg, amelyek megalapozták az istálló teljesítményének feljavulását.
„Úgy emlékszem, 2013-ban, az utolsó F1-es évem során történt, hogy a nyári szünetig a Red Bull-lal harcoltunk a bajnoki címért, de kidolgoztam egy programot, ami azt írta elő, hogy az erőforrásainkat átirányítjuk a 2014-es előkészületekre. Úgy érzem, hogy a Red Bull ezt nem tette meg, mert a nyári szünet után sokkal gyorsabb lett az autójuk, úgyhogy valószínűleg tovább fejlesztettek” – mondta.
„Ennek az lett a következménye, hogy 2014-et hátrányban kezdték. Lényegesnek bizonyult, hogy erre lehetőségünk nyílt és a meggyőződésünk is adott volt.”
Brawn emlékeztetett, hogy nehéz volt meghozni a döntést a 2013-as szezon feladásáról,
mert a csapat tulajdonosai már türelmetlenül várták a befektetések megtérülését, de feltette a kérdést, hogy folytassák-e minden erejükkel a fejlesztéseket vagy fektessenek-e inkább a jövőbe. Hozzátette, ilyen esetekben az sem megoldás, ha megnövelik a költségvetést, mert a technológiai korszakváltások esetén mindenképpen szükséges egy hathónapos átmeneti időszak.
„A Mercedes 2014-es sikere valójában 2011 végén és 2012-ben született meg, amikor volt egy kemény megbeszélésünk az igazgatótanáccsal. Úgy alakult, hogy vagy kivonulnak vagy emelik a tétet, mert 2010-ben és ’11-ben nem voltunk elég jók. Tartottuk magunkat ahhoz, hogy az akkori megállapodáshoz hűen visszafogottan használjuk a lehetőségeinket, de ez kezdett összeomlani.”
Akkoriban 450-en voltunk, és olyan csapatok ellen küzdöttünk, akik 5-600 főből álltak. Erre nincs megoldás.
„Elmondtuk az igazgatótanácsnak, hogy vagy előrelépünk vagy vissza, mert akkor éppen a kettő között voltunk.”
„Tisztelet jár nekik, mert azt mondták, ’oké, nyúljunk a zsebünkbe, és haladjunk. Mire van szükségetek?’ Akkor raktuk össze a projektcsapatot 2014-re. Leigazoltuk Aldo Costát, Geoff Willist, és másokat, akikre szükségünk volt, ezután minden elkezdett összeállni.”
„Az embernek ilyen stratégiai tervezésre van szüksége. Látni kell, hogy hova szeretnénk eljutni 6-12 hónap alatt, vagy 2 év múlva.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!