Legalább részben az idei évtől érvényes technikai szabályoktól függ, hogy Fernando Alonso folytatja-e F1-es pályafutását. A McLaren kétszeres világbajnoka már többször kijelentette, nem csak a sikertelenség okozhatja a visszavonulását, hanem az is, ha nem lesz ismét élvezetes számára az F1-es autók vezetése. Az új MCL32 bemutatóján kijelentette, újra izgalmakat vár.
„Visszatérhetnénk kicsit a múltba a gumik kezelése, az üzemanyaggal való gazdálkodás, és a hajszák terén – jelentette ki. – Az előző 4-5 év során, a modern F1-gyel kapcsolatos nehézségek, például a turbómotor, kissé ártott a versenyzés szellemének.”
„Mindig spóroltunk valamivel. Hol az akkumulátorral, a gumikkal vagy az üzemanyaggal. A versenyeken egy árva kör sem volt, amikor úgy nyomhattuk, ahogy akartuk – összegzett. – Mindenképpen úgy gondolom, hogy az új szabályok visszahoznak a versenyszellemből valamit, de ezt majd az első néhány versenyen meglátjuk.”
Alonso leszögezte, a szezon első felében csakis a versenyzésre fog összpontosítani,
és majd „szeptember környékén” átgondolja, hogy mihez kezd 2017 után, előtte viszont semmi mással nem foglalkozik. Elmondása szerint „maximális elkötelezettséggel” várja a szezont a „szükséges” szabadság után, amit családi körben és a nyaka, válla, valamint a karjai edzésével töltött.
„Teljesen új motivációval érkezem, mert új kihívás vár rám. Most valami olyat nyújthatok az újoncokhoz képest, akik a régi autókat nem vezették. Boldog és lelkes vagyok. November 27-e és Abu-Dzabi már régen volt, nekem most pont jókor jön a kezdés – mondta. –
Nyilvánvalóan világbajnok akarok lenni. Ezért edzettem, futottam és bicikliztem -10 fokban és hóban. 100 százalékig eltökélt vagyok, ha már az idén nyerhetek, az jobb, mint jövőre.”
Az idei Mercedes bemutatóján Alonso korábbi csapattársa, Lewis Hamilton elárulta, ő aggódik az idei szabályok szerint épült autók és a versenyek várható színvonala miatt, de leszögezte, ez csak az ő véleménye, és másik nem feltétlenül értenek egyet vele.
Én csak annyit mondhatok, hogy a mérnökeim visszajelzése szerint rosszabbak lesznek
(a versenyek), mert az autók szélesebbek, nagyobbak a gumik és a leszorítőerő, így erősebb és kavargóbb lesz a légáramlat az autók mögött. Nem tudom, hogy a gumik jobban tapadnak-e, az első tesztig ezt nem lehet megmondani. Remélem, jobb lesz, de ne tartsák vissza a lélegzetüket.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!