In this photo taken on March 20, 2016, McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso crashes into the wall after colliding with Haas F1 Team's Brazilian driver Esteban Gutierrez during the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne. / AFP / Newspix / Alex Coppel / - Australia OUT / IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE == NO ARCHIVE
Vágólapra másolva!
Max Mosley szerint az F1 megkérdőjelezhető irányba indul el a 2017-es szabályváltozásokkal. Nem tudja, hogy a sport új tulajdonosa felkészült-e a reformokra, de Ross Brawn leigazolását üdvözölte.
Bernie Ecclestone egyik kiemelten fontos szövetségese volt az FIA korábbi elnöke, Max Mosley, mielőtt botrányba keveredett, és 2009-ben nem indult újra a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki tisztségének betöltéséért. Mosley idejében az F1 szabályozását szinte kizárólagosan az FIA látta el, számos olyan intézkedést bevezettek, amely meghatározó volt a sport és a biztonság szempontjából.
A brit jogász által vezetett testület rendszeresen szélmalomharcot vívott a csapatok mérnökeivel, hiszen hiába vezettek be olyan intézkedéseket, amelyekkel lelassították, illetve biztonságosabbá tették az autókat, a szakemberek általában hamar visszanyerték a veszteségeket fejlesztések révén. Mosley ezért furcsállja, hogy az idei évre szándékosan a korábbiaknál gyorsabb autókat terveznek.
„A személyes véleményem, hogy rossz irányba indulhattak el – idézte őt az ITV honlapja. – Én visszafogottabb aerót, jobb mechanikai tapadást választottam volna. Megkérdőjelezhető, hogy szándékosan gyorsabb autókat hoznak létre, mert az elmúlt 40-50 évben az FIA mindig olyan szabályokat hozott, amelyek lassították az autókat. Vagy
lassabbak és biztonságosabbak lettek, mert a nagy sebesség nyilvánvalóan egyet jelent a veszéllyel.”
Mosley szót ejtett az F1 új tulajdonosáról, a Liberty Mediáról is, amely nemrég megszabadult a sportot az elmúlt bő negyven év során vezető Ecclestone-tól. Az FIA korábbi elnöke szerint „az, hogy valami sikeres, nem jelenti azt, hogy nem lehetne még jobban csinálni”, de úgy véli, kívülről mindig egyszerűbbnek tűnik átalakítani valamit, mint ténylegesen megtenni azt.
„Nekem mindig az jut eszembe, hogy mi lenne, ha megbíznának engem a lósport átszervezésével. Az ember lát egy csomó dolgot, amit szerinte rosszul csinálnak, aztán jönnek az akták és dossziék, és kiderül, hogy a háttérben minden bonyolultabb.”
Ecclestone után az F1 irányítását háromtagú testület vette át.
Chase Carey elnök-vezérigazgató lett, Ross Brawn sportigazgató, Sean Bratches pedig kereskedelmi igazgató. Mosley honfitársát, Brawnt ismeri a legjobban, úgy véli ő „pontosan megérti, hogy mire van szüksége a sportnak, és elsőrangú elemző elme.”
„Szerintem hatalmas erősítést jelent, (a sportszakmai ügyekkel) a Libertynek egyébként sem kellene foglalkoznia. Ross kiemelkedő személyiség, úgyhogy jó döntést hoztak.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!