MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari walks during previews to the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2016 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Ez a véleménye a négyszeres világbajnok korábbi csapatfőnökének, Gerhard Bergernek. Alain Prost is úgy véli, hogy gondok vannak a Scuderiánál.
Michael Schumacher útjára próbált lépni Sebastian Vettel, amikor 2014 végén úgy döntött, elhagyja sikerei helyszínét, a Red Bullt, és a Ferrarihoz igazol. Vettel bevallottan Schumachert tekinti példaképének, és a Scuderia színeiben akar újra világbajnok lenni, de a 2015-ös fellángolás után 2016-ban nem tudott újabb győzelmeket szerezni.
Vettel korábbi csapatfőnöke, Gerhard Berger a Ferrari versenyzője is volt, pont addig, amíg Schumachert le nem szerződtették 1995 végén. Az osztrák veterán lényeges különbségre világított rá Vettel és Schumacher pályafutásai között.
„Michael csomagjában a Benetton emberei is helyet kaptak – utalt a Motorsport Aktuellnek a Schumachert követő Ross Brawnra és Rory Byrne-re. – Sebastiannak csak úgy lett volna szabad átigazolnia, ha viszi magával a kulcsembereket a Red Bulltól – tette hozzá. –
Nem hiszem, hogy a Ferrarinál jelentős változások lesznek 2017-ben, ebben az esetben Vettelnek döntést kell hoznia.”
A Ferrari még Luca di Montezemolo elnöksége idején majdnem elcsábította Adrian Newey-t, a Red Bull legendás tervezőjét, de a brit szakember végül meggondolta magát, és inkább F1-en kívüli projektekkel folytatta a pályafutását. Vettel számára 2018-ra két alternatíva is nyílhat, hiszen a Mercedesnél és a McLarennél is üresedés lehet, de nehéz elképzelni, hogy elhagyná a Ferrarit.
Berger nyilatkozatához hasonlóan nemrég az F1 volt ügyvezetője, Bernie Ecclestone is azt mondta, hogy a Ferrari „elolaszosodott”, ami éles kontraszt a Schumacher-korszakhoz képest, hiszen a hétszeres világbajnok sikerei idején a Scuderia menedzsmentjét nemzetközi gárda alkotta. Alain Prost, a Ferrari korábbi pilótája azonban nem értett teljesen egyet Ecclestone meglátásával.
Bernie túlzott
– mondta a La Repubblica hasábjain. – Én két évig versenyeztem ott. Az egyik gyönyörű, a másik borzasztó volt. Annyit mondhatok, hogy egy olyan szoros küzdelemben, mint ami az F1-ben zajlik, kevesebb hangulatingadozás és lineárisabb viselkedés szükséges a sikerhez. Óvatosabban kell bánni a szavakkal. Nyilvánvaló, hogy nehéz nyugodtnak maradni, ha az ember világbajnoki címet ígér, és a dolgok rosszra fordulnak.”
Folytatódik az elolaszosítás
A trend tavaly több lépcsőben folytatódott, elsősorban a technikai menedzsment átszervezésével, James Allison és Dirk de Beer elküldésével, és olasz szakemberekkel való pótlásukkal. Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója azonban bízik az új felállásukban, és az év végén szerződtetett olasz tesztpilótájukat is méltatta.
Antonio Giovinazzi csütörtökön tesztelhette a 2015-ös Ferrarit.
„Csodálatos érzés volt, hiszen először vezethettem Forma-1-es autót – lelkesedett a GP2 tavalyi 2. helyezettje. – Egy olasz számára lenyűgöző dolog kihajtani a bokszból egy Ferrarival. Maga a teszt is nagyon érdekes volt, mert rengeteg folyamatot kell kezelni. A srácok nagyon kedvesen fogadtak a csapatban, hihetetlenül segítőkészek voltak, és ez mindent megkönnyített.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!