A közvélemény könnyen elmérgesedő viszonyra számított a McLaren és Fernando Alonso között, amikor a kétszeres világbajnok visszatért az istállóhoz a 2015-2017 közötti időszakra. A Honda erőforrása azóta minden várakozást alulmúlt, és Alonso mindössze néhány alkalommal tudott egyáltalán pontokat szerezni, a dobogóra pedig utoljára 2014-ben, még a Ferrarival állhatott fel.
Ez várhatóan az idén is csak akkor változhat, ha jelentősen javul a Honda erőforrás teljesítménye és megbízhatósága, de Jo Ramirez, a McLaren korábbi csapatmenedzsere az AS-nek azt mondta, ő optimistán szemléli a jövőt, és arra számít, hogy három-négy versenyen belül „talán” meg lehet oldani a műszaki problémákat. Azt viszont nem tudja, hogy Alonso ezt hogyan viseli majd.
„Nagyon-nagyon türelmes – mondta a kétszeres világbajnokról. – Az az igazság, hogy a hozzáállása elismerésre méltó, de természetesen mindennek van határa, és
szerintem egy ponton elveszti majd a hidegvérét.”
Alonso a Minardin kívül eddig minden csapatával konfliktusba került, de a McLarennél néhány rádiós kiabálástól eltekintve alázattal tűri, hogy gyakran a sereghajtók között kénytelen szerepelni. Az Ausztrál Nagydíj előtt elismerte, hogy ismét „nehéz hétvégére” számít, mégis megpróbálják kihozni a lehető legtöbbet az autóból.
Az időhiány miatt az első verseny előtt kevesebb lehetőségünk van nagy változtatásokat elvégezni.”
„Az első lépés az, hogy a megbízhatóságon dolgozzunk, még mielőtt a teljesítménnyel kapcsolatban előrejelzéseket készíthetnénk. Próbáljuk élvezni majd a hétvégét, amennyire csak lehet.”
A Honda közben változtatott a motorvezérlő programon, ettől remélik, hogy a műszaki hibák egy részét okozó vibráción úrrá tudnak lenni. Miközben a felek közösen megoldásokat keresnek,
felmerült az is, hogy a McLaren visszatérne a Mercedes motorjaihoz, de Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója ezúttal tagadta a pletykákat.
„A teljesítményünkkel és az eredményeinkkel kapcsolatban nem teszünk ígéreteket, és nem bocsátkozunk jóslásokba, de a McLaren és a Honda továbbra is együtt dolgozik azon, hogy mindent kihozzunk a csomagunkból.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!