Új színt hozna az F1-be a sport új tulajdonosa, a Liberty Media, de megtartanák a hagyományokat is a versenynaptár összeállításakor. Az F1 új menedzsmentje, Chase Carey, Ross Brawn és Sean Bratches már eddig is kiállt az európai futamok mellett, de most Greg Maffei, a Liberty elnök-vezérigazgatója is kijelentette, hogy nem kell félniük az európai nagydíjak rendezőinek.
„Mindig vannak pályák, amelyek jönnek-mennek – emlékeztetett Maffei. – Ez akkor a legnagyobb baj, amikor hagyományos, nyugat-európai helyszínek tűnnek el, hiszen ez a közönség keménymagját érinti, például Németországban. Már e téren is előre léptünk, és próbáljuk visszahozni őket. Franciaországban sem voltunk már jó pár éve, de (Paul) Ricardot visszatettük a naptárba.”
Maffei leszögezte, hogy az F1 hazája Franciaország és Anglia, ezért hisznek abban, hogy a német futam mellett ezeknek mindenképpen helyük van a naptárban, és mindenkinek jót tesz, ha ez így is marad. Azt viszont hozzátette, hogy az újabb, Európán kívüli versenyek programelemeiből a régimódi nagydíjak is tanulhatnak.
A teendőink egyike, hogy a versenyeket vonzóbbá, izgalmasabbá és a rendezők számára jövedelmezőbbé tegyük
– mondta. – Vegyük át a legjobb gyakorlatokat, amelyek érdekessé tették a mexikóvárosi futamot, a szingapúrit vagy az abu-dzabit, és honosítsuk meg őket világszerte, a hagyományos pályákon is, amelyek eddig erre képtelenek voltak, ezért a termékük most nem olyan érdekes.”
A Liberty ügyvezetője kitért arra is, hogy bővíteni akarják a versenyek számát, de nem tartanak attól, hogy az amerikai NASCAR Sprint Cuphoz hasonlóan a futamok veszítenek a népszerűségükből pusztán azért, mert évente sokat rendeznek.
Az évi 21 futamunk 21 különböző országban sokkal kevésbé hajlamos az elfáradásra, a nézők és a jegyvásárlók telítődésére bármely régióban, mert ez még nem az a gyakoriság.
Mi egyébként is a középosztály helyett a magasabb jövedelmű vásárlókat célozzuk meg, de a bázist szélesíteni akarjuk. Most a piramis tetején ülünk, de ezt kiterjeszthetjük, viszont nem akarunk annyira beépülni a fogyasztó társadalomba, ahogy a NASCAR teszi az Egyesült Államokban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!