MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 24 : Fernando Alonso of Spain driving for McLaren Honda on Friday Free Practice during the 2017 Rolex Australian Formula 1 Grand Prix. Albert Park circuit in Melbourne, Australia March 24 2017 Asanka Brendon Ratnayake / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A csapatnál előre tartanak a hosszú sanghaji egyenestől, és a várakozásokhoz képest meglepően jó ausztráliai szereplés után Kínában kiderülhet, milyen gyenge is az autó valójában.
Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt az sem volt biztos, hogy a McLarenekben nem kell erőforrásokat cserélni még a verseny előtt, Stoffel Vandoorne mégis célba tudott érni, és Fernando Alonso autójában sem romlott el a motor. A kétszeres világbajnok sokáig a pontszerző helyet is védte, de végül Esteban Ocon és Nico Hülkenberg is megelőzte őt.
A kanyargós melbourne-i pálya kedvezett a McLaren Hondának, az erőtlen motor nem okozott akkor hátrányt, mint máshol, ez viszont a Kínai Nagydíjon megváltozik, mert az 1,17 kilométeres hátsó egyenesben csak a nyers erő számít, és a BBC úgy értesült, hogy a pilóták már a szakasz kétharmadánál kifogynak a visszatáplált energiából, így gyakorlatilag védtelenek maradnak.
Eric Boullier szerint a pálya durván bánik az autókkal, változékony időjárás várható, és elismerte, hogy a tempó terén nem lehetnek annyira kedvező helyzetben, mint Ausztráliában voltak.
A Shanghai International Circuit jellege nagyon különbözik Melbourne-től, és a hosszú, gyors egyenesek valószínűleg jobban kiemelik a csomagunk gyengeségeit,
mint az Albert Park tette. Persze, természetesen támadni fogunk a versenyen a tőlünk megszokott küzdőszellemben, de a legfontosabb az lesz, hogy mindkét autónk megbízható legyen, mielőtt a teljesítménnyel foglalkozunk.”
Vandoorne, a csapat újonca elismerte, hogy nem az utolsó helyen akarnak szerepelni, de szerinte „Kína ugyanolyan nehéz lesz”, még akkor is, ha a McLaren újításokkal készül a szezon második futamára. Csapattársa, a kétszeres világbajnok Alonso szerint Ausztráliában meglepően jól szerepeltek, „de a valóságot végül is az eredmények mutatják meg.”
Kíváncsian várja, hogy kedvenc kanyarjában, a sanghaji 1-esben milyen lesz az új autót vezetni.
„Sanghajban tavaly mindenki a gumikopással foglalkozott, mert az itt általában erős és sokszor tapasztalunk szemcsésedést is, úgyhogy érdekes lesz látni, hogy az új keverékek miként viselkednek egy ilyen pályán. Az időjárás gyakran kiszámíthatatlan, és a hőmérsékletek is sokat változnak a hétvége folyamán, ezt a csapatoknak kezelniük kell a balansz és az autó beállításai révén.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!