Dutch F1 driver Max Verstappen of Red Bull Racing poses with his trophy during the award presentation ceremony of the 2017 Formula One Chinese Grand Prix at the Shanghai International Circuit in Shanghai, China, 9 April 2017.
Vágólapra másolva!
Szerinte a Haasnak félre kellett volna húzódnia, amikor a csatázó Red Bullok előtt haladt a Kínai Nagydíjon. Mindkét Red Bullnak nehézséget okozott az abroncsok kímélése.
A két Red Bull a 3. és 4. helyen ért célba a Kínai Nagydíjon, egy Ferrarit és egy Mercedest is sikerült maguk mögé utasítaniuk, bár ezt elsősorban a változó időjárási körülményeknek köszönhették. Max Verstappen ettől függetlenül is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, az időmérős problémái után a 16. helyről indulva végzett a dobogón. A remek eredményt az első körökben alapozta meg: egymás után hagyta maga mögött az ellenfeleit a vizes pályán, és a bokszkiállását is jól időzítették, ezért hamar a dobogós helyek közelében találta magát.
"Nagyon élveztem a futam első részét, amikor kilenc autót is megelőztem - nyilatkozta a verseny után. - Később is végrehajtottam néhány jó manővert, de egy kicsit küszködtem is az autó balanszával. Mivel az időmérőn nem tudtam mérvadó köröket futni, nem kaptam pontos képet a beállításokról, miután a harmadik szabadedzést követően változtattunk az autómon. Úgy éreztem, nem volt tökéleten beállítva erre a versenyre, túlságosan alulkormányzott volt. Csak arra koncentráltam, hogy életben tartsam a bal első gumimat, de ez nagyon nehéz volt."
A verseny végén Verstappennek a csapattársával, Daniel Ricciardóval kellett megküzdenie a dobogóért, de egy harmadik fél is szerepet játszott a küzdelmükben: az előttük haladó Romain Grosjean, aki elég gyorsan autózott ahhoz, hogy ne tudják simán lekörözni, viszont a szélárnyékban még alulkormányzottabbá tette Verstappen amúgy sem tökéletes Red Bullját.
A holland a csapatrádióban dühösen panaszkodott a Haasra, és a futam után sem változott a véleménye.
"1,5 másodpercre volt előttem, ami nem nagy távolság, és állandóan lengették neki a kék zászlókat - mondta. - Zavaró volt, mert 2 másodperces távolságból már nagyon érezhető a szélárnyék hatása. Ha jól tudom, sem előtte, sem mögötte nem volt senki, ezért nyugodtan lehúzódhatott volna, hogy elengedjen minket. Végül szerencsére nem ezen múlt a helyezésem, de a helyzet egyáltalán nem volt ideális, ezért át kell gondolnunk, mit kell tenniük a lekörözötteknek a kék zászlók lengetésekor."
Továbbra is távol az élmezőnytől
Ricciardo a verseny záró szakaszában gyorsabb volt a csapattársánál, de miután utolérte, nem tudott mit kezdeni a hollanddal, csak az utolsó körben próbálkozott komolyabb támadásokkal.
Szerettem volna keményebben csatázni ellene, de hiába kerültem hozzá közel,
kicsit küszködtem a gumikkal, és még a DRS-szel sem kerültem elég közel hozzá - mondta láthatóan csalódottan. - Az utolsó körben megpróbáltam tőrbe csalni őt, hiába. Gondolkoztam rajta, hogy a belső íven próbálkozom, de ott még mindig elég nedves volt a pálya, és messziről kellett volna indítanom a támadást. Szerettem volna a dobogóra állni, de mindegy, ez van. Az újraindítás után buktunk sokat, akkor nem jutottam dűlőre a bal első gumikkal."
Noha a Red Bull jobban szerepelt, mint Ausztráliában, Ricciardo szerint ezt csak az időjárásnak köszönhették. "Ma is 45 másodperc volt a hátrányunk a győztes mögött, ezért tudjuk, hogy még sok munka vár ránk. A 3-4. hely persze nem rossz, de még gyorsulnunk kell" - jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!