SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 09: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO7 Mercedes PU106C Hybrid turbo locks a wheel under braking as he tries to overtake Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 9, 2016 in Suzuka. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20161009-01012 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Szerinte a DRS idén már nem segíti annyira a pilótákat, mint korábban, de pont ettől élvezetesebbé váltak az előzések.
Három verseny után már biztosan megállapítható, hogy az új szabályok szerint épült F1-es autókkal nehezebb előzni, mint az előző években. Ausztráliában, Kínában és Bahreinben 48-92 százalékkal csökkent az előzések száma a 2016-os értékekhez képest, bár ebben szerepet játszott például az is, hogy tavaly a sanghaji futamon az erős autókat vezető pilóták közül többen is a mezőny végére csúsztak néhány kör után, Melbourne-ben pedig alaposan felkavarta a versenyt a piros zászlós megszakítás.
Az autók ugyanakkor még érzékenyebbé váltak a légörvényekre, és a tartósabb gumik is az előzések ellen hatnak. Max Verstappen azonban nem panaszkodik emiatt: szerinte a kevesebb néha több.
"Nehezebb, mint tavaly, de egyáltalán nem rossz a helyzet - mondta az előzésekről. - Új gumikra váltva az első 1-2 körben továbbra is keményen támadhatunk.
A DRS idén nem nyújt akkora segítséget, Kínában nélküle történt a legtöbb az előzés. Ez viszont szórakoztatóbbá is teszi az egészet."
A Kínai Nagydíjon Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo látványos, DRS-mentes csatája is bizonyította, hogy hiába esett vissza az előzések mennyisége, a minőségük talán javult is.
Az Autosport becslése szerint 2017-ben versenyenként nagyjából annyi előzés várható, mint az ezredforduló környékén. A Clip The Apex statisztikái azt mutatják, hogy 1995 és 2009 között átlagosan 11-19 helycsere történt a futamokon, ami 2010-ben hirtelen 29-re ugrott, és – a DRS bevezetésének köszönhetően is – azóta sem csökkent ez alá. Az abszolút rekord 2011-ben született száraz versenyenként 59 előzéssel.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!