Szerdán megkezdődött Fernando Alonso felkészülése az idei Indy 500-ra, amelynek kedvéért kihagyja a híres, F1-es Monacói Nagydíjat is. Alonso célja, hogy a Monaco után meghódítsa Indianapolist és a Le Mans-i 24 órás versenyt is, ezzel az autósport mindhárom koronaékszerét magáénak tudhassa. A kétszeres világbajnok korábban még nem vezetett IndyCart.
Alonso tesztjét Rob Edwards, az Andretti Autosport csapatmenedzsere, és Marco Andretti segített első körben. A hűvös időjárás miatt némi csúszással, de az Andretti-dinasztia legifjabb versenyzője 10 kör erejéig bejáratta az autót, és kidolgozta az alapbeállítást is, majd Alonso teljesítette az úgy nevezett Rookie Orientation Practice-t, vagyis az újoncok felkészítő gyakorlatát.
Ennek jegyében 10 kört kellett teljesítenie 205-210 mérföldes átlagsebesség között, majd 15 kört 210-215 mérföld között, végül 15 kört 215 mérföld fölött. Edwards még a teszt előtt a Motorsport.com-nak azt mondta, a feladatot Alonso „kényelmes” leszorítóerővel is teljesíteni tudja, így hozzászokhat az autóhoz, és a hűvös időjárás sem nehezíti meg a dolgát.
Az a célunk, hogy Fernandót felhozzuk egy olyan szintre, hogy kényelmesen vezessen ilyen tempóval,
úgyhogy nincs sok értelme, hogy már az első napon komoly gyakorlatokba kezdjünk, különösen akkor, ha hideg van – mondta Edwards. – A hűvös idő kétélű penge, jót tesz a leszorítóerőnek, de nehéz a kívánt hőmérsékletre melegíteni a gumikat.”
A teszt során Alonso összesen 51 kört tett meg a Dallara által épített és a McLaren, valamint az Andretti Autosport együttműködésében benevezett autóval, az átlagtempója 219,654 mérföld/óra volt. A kétszeres F1-es világbajnok élvezetesnek nevezte az első igazi tapasztalatát az IndyCar autóval.
Jó így kezdeni, hogy az ember fokozatosan felépítheti a tempóját. Eleinte talán kissé nehezebb volt tartani a minimum (sebességet), de a további lépcsőfokok már jó érzéssel töltöttek el.
„Remélem, most már kicsit jobban ráérzek az autóra, mert most még az autó magát vezeti, nem én őt. Egyre otthonosabban érzem magam, hiszen 30-40 körrel a hátam mögött már kezdhetem finomítani az íveket és a kanyarokban használt sebességfokozatokat. Most minden rendben van, de ez még csak a kezdet.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!