Hamilton 2 kilót fogyott a verseny alatt
Gerse József
2017. május 14. 18:32
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Spain,
#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 14.05.2017. | usage worldwide
Lewis Hamilton a Spanyol Nagydíjon aratott győzelmével megfelezte a Sebastian Vettellel szembeni hátrányát a tabellán. Az előző két futamon ferraris ellenfele mögött ért célba, és a rajt után úgy festett, megint vereséget szenvedhet, mivel Vettel egy remek rajttal átvette az 1. helyet az élről induló pilótától.
"Mindent úgy csináltam, ahogy kell, mégis kipörögtek a kerekeim" - mondta Hamilton, aki többször zihálva jelentkezett be a rádión, miközben próbált visszavágni.
Az első kerékcserékig körülbelül 2-2,5 másodperces távolságból üldözte a Ferrarit, majd 8 másodpercre leszakadt tőle a középső etapban, amelyben a közepes gumikat használta – Vettel ekkor a jobban tapadó lágyakon haladt, és a Mercedes abban bízott, hogy az utolsó etapban, fordított leosztásban fordulhat a kocka.
Hamiltonnak az egyik, pálya szélére kicsúszott autó miatt aktivált VSC-fázis jött kapóra,
amelynél kihívták a bokszba, s bár a Ferrari egy körrel később reagált, Vettel előnye nullára olvadt. A bokszutcából kihajtva még megtartotta az 1. helyet, de a 44. körben Hamilton elhúzott mellette a célegyenesben.
"A versenyzésnek ilyennek kell lennie, imádtam - mondta a brit arról, hogy ellenfele kicsit lezavarta a pályáról az első fej-fej melletti csatában. Aztán a sajtótájékoztatón mindketten röhögve idézték fel az eseményeket.
Hamilton gumijai kibírták a leintésig, és örömmel mesélte, mennyire kifáradt. "2 kilót fogytam - árulta el. - Nagyon rég volt ilyen, hogy ennyire feszegethettem a határokat. Rengeteg energiát felemésztett, alig várom, hogy végre ledőlhessek."
Ennek mindig így kellene lennie, fizikálisan kimerítőnek."
"Izzasztó volt ez a verseny a forróságban, nagyon nehéz a 2. helyről nyerni. Alig lehet egy másik autót követni, a gumik ezt nehezen bírják, és ilyenkor még melegebb van...ugyanakkor lenyűgöző, hogy néhány másodpercen belül maradtam (Vettelhez képest), és végül harcolhattam vele" - nyilatkozta.
"Nagyon vigyáznom kellett a gumikra a végén, hogy amikor előrukkolt egy erősebb körrel, válaszolni tudjak rá. El sem tudom mondani, milyen boldog vagyok."
Bottas motorja ezt már nem bírta
A Mercedes biztos nem örül Valtteri Bottas kiesésének, de ez megkönnyítheti az életüket a jövőben abból a szempontból, hogy melyik versenyzőjüket favorizálják, ha muszáj lesz. A kettőt már 35 pont választja el, holott a különbség csak 20 lenne, amennyiben Bottas hazaér a 3. helyen.
Erre az idei ötödik versenyén befuccsoló motor mondott nemet. "Azt gondoltuk, mehetünk vele még egy versenyt, de ez már nem volt lehetséges" - nyilatkozta Bottas, aki azután volt kénytelen ezzel az egységgel vezetni, hogy
péntek este több hibát találtak a Barcelonában bevetett vadonatúj specifikációjú motorjában.
Ugyanakkor már a rajtnál kalamajkába keveredett: meglökte Kimi Räikkönent, aki ettől nekiütközött Max Verstappennek. "Én voltam a belső íven, Kimi meg a külsőn, ott próbált előzni. Igyekeztem megtartani a sebességem, nyilván nem szándékosan ütköztem neki - mondta.
"Az első etapom elején gondom volt, hiányzott a tempó, ezért változtattunk a stratégián. Megpróbáltuk egyetlen bokszkiállással teljesíteni a távot, és be is válhatott volna, ha Lewis és Sebastian nem kap egy ingyenes lehetőséget a kerékcserére a virtuális Safety Car idején."
Hamilton győzelmébe viszont besegített azzal, hogy mielőtt kiállt az első kerékcseréjére, körökön át feltartotta a friss gumikra váltó Vettelt. Hamilton és Toto Wolff csapatfőnök is megdicsérte, amiért csapatjátékosként viselkedett, utóbbi pedig hozzátette: egyelőre nem állítanak fel csapatsorrendet a Mercedesnél.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!