A Pirelli kiadta a csapatok ausztriai gumiválasztására vonatkozó tájékoztató grafikát. A jövő hétvégén, a Red Bull Ringen visszatér a kínálatba az ultralágy keverék, és mivel a versenyzők zöme szerint az idei abroncsok általában véve túl kemények, nem meglepő, hogy abból rendelték a legtöbbet.
Konkrétan mindenki 7-10 szettet fog kapni az ultralágy gumikból. A Ferrari, amelynek pedig ez a keverék szokott kedvezni, érdekes módon csak 7-et kért a versenyzői számára, míg a nagy rivális Mercedes 8-at, a Red Bull pedig 9-et.
A vb-címért küzdő két élcsapat a Red Bull Ringen rendelkezésükre álló legkeményebb, azaz a lágy Pirellikkel már egyformán gazdálkodik: egyik pilótájuk (Hamilton illetve Räikkönen) számára 2, a másik (Bottas illetve Vettel) számára csak 1 garnitúrát rendeltek belőlük. Ez a különbség szombat délelőttre várhatóan megszűnik a csapaton belül – csupán az az oka, hogy a péntek délutáni versenyszimulációk során Hamilton és Räikkönen a lágy, Bottas és Vettel viszont várhatóan az ultralágy gumikkal fog megtenni hosszú etapot.
A legmerészebb a Force India és a McLaren volt, ők az összes versenyzőjüknek 10 szett ultralágy és csak 1 szett lágy gumit kértek a Pirellitől. A skála közepére eső szuperlágy keverékből néhányan – köztük Vettel – 5 szettet is kapnak.
A tavalyi Osztrák Nagydíjat a pilóták többsége két kerékcserével teljesítette.
Akkor a lágy és a szuperlágy keveréket használták a táv nagy részében, de mivel az idén relatíve keményebbek a gumik, elképzelhető, hogy most az ultralágy-szuperlágy kombináció lesz a legnépszerűbb – ezt tükrözheti a csapatok választása is.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!