Több mint 6 év kihagyás után újra F1-es autóba ülhetett Robert Kubica, aki 2011 januárjában szenvedett életveszélyes balesetet egy raliversenyen, és jobb karja maradandóan károsodott. Úgy tűnt, Kubica formulaautós pályafutásának vége, de nemrég GP3-as, Formula E-s és LMP2-es autót is tesztelt, majd szinte titokban a Renault is lehetőséget adott neki a valenciai MotoGP-pályán.
A lengyel versenyző 115 kört tett meg egy 2012-es Lotus-Renault-val, és rögtön kiszivárgott, hogy nem csupán körözött, éles versenyprogramot szimulált, és a csapat nagyon elégedett volt a munkájával. Rögtön vad találgatások kaptak szárnyra Jolyon Palmer esetleges lecserélésével kapcsolatban, de a Renault-nál egyelőre óvatosan nyilatkoznak.
„Én egyáltalán nem kételkedtem a tempójában, soha – nyilatkozta Alan Permane, a Renault vezető versenymérnöke a lengyel Eleven Sportsnak. – Én nem tudtam, de szerintem ő sem, hogy fizikailag képes lenne-e vezetni, ráadásul ilyen sokat. Pár dolgot kipróbált, vezetett szimulátorban, korábban GP3-as autót is, hogy felkészüljön, de
tényleg nem tudtuk, hogy milyen korlátozásokkal kell szembenéznie.”
„Igazából, tényleg nagyon jól ment. Gyors volt, megtett néhány hosszabb etapot, néhány rövidebbet, időmérőt teljesített, és versenyszimulációt is, minden remekül zajlott” – nyilatkozta Permane, és hozzátette: „Amit a statisztika és az adatok alapján látunk, az az, hogy a tempója megvan, ez biztos, de csak annyit mondhatok, hogy kedden, Valenciában remek munkát végzett.”
Bár a valenciai pálya nagyon kanyargós és megterhelő a pilóták számára, Permane szerint az lesz az igazi kérdés, hogy Kubica a spanyolországi formáját máshol is tudná-e produkálni. Szerinte csak maga Kubica tudja, hogy más pályákon is megállná-e a helyét a fizikai nehézségei miatt, azt viszont elárulta, hogy csak egy nagyon apró változtatásra volt szükség Kubica miatt a sebességváltó kapcsolójánál.
Permane azt sem tartotta valószínűnek, hogy az új, nehezebben vezethető autók gondot okoznának Kubica számára.
„Szerintem túl korai erről beszélni – felelte Permane arra vonatkozóan, hogy Kubica visszatérhet-e az F1-be. – Egy ideje már kapcsolatban vagyunk, és beszélgetünk arról, hogy mihez kezdünk a jövőben. Egyelőre nincs semmi tervbe véve, de nem mondanám, hogy később nem fogunk semmit csinálni közösen – mondta. – Kipróbált már néhány szimulátort, talán ezen mi is elgondolkodhatunk. A következő lépés az lehet, hogy meghívjuk a szimulátorba.”
A L'Équipe információja szerint Kubica legközelebb 2017. július 2-án ülhet F1-es autóba. A híres goodwoodi Sebességfesztiválon vezetheti a Valenciában már kipróbált E20-ast. Bár ez a legkevésbé sem tekinthető komoly bevetésnek, jelzésértékű, hogy a Renault nem az egyik fiatal protezsáltját, hanem Kubicát kérte fel arra, hogy autózzon a közönség előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!