Bahreinben a Carlos Sainz öklelte fel az őt nem látó Lance Strollt, Monacóban a beugró Jenson Button borította fel a mit sem sejtő Pascal Wehrleint, és a legutóbbi, Kanadai Nagydíjon is történt egy komoly baleset, amikor Sainz nem vette észre a holtterében lévő Romain Grosjeant.
Az idei szezon előtt megváltoztak az F1-es autók méretei és arányai, egyebek mellett szélesebbek és hosszabbak lettek, ráadásul a hátsó szárny is alacsonyabb és szélesebb lett. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a pilóták a korábbiaknál is gyakrabban emlegetik, hogy nem is látják a tükörben az ellenfelüket.
„Mindannyian panaszkodunk – magyarázkodott Sainz a kandai baleset után. – „Jól tudjuk, mi történik az idén az alacsony hátsó szárnyak miatt. A visszapillantó tükrök pont előttünk vannak, de nem adnak tiszta képet arról, hogy mi történik körülöttünk. Ennyi az egész. Az FIA-nak mindig van megoldása az ilyen dolgokra.”
Sainz nyilatkozata viszont csak olaj volt a tűzre a Haas csapatfőnökénél, Günther Steinernél.
„Ha már előre tudta, hogy a tükrei túl kicsik voltak, ki kellett volna cseréltetnie őket – mérgelődött. – Ez nem a mi problémánk. A túl kicsi tükrök eléggé buta kifogások. Nem mondhatja valaki, hogy túl kicsik a tükrök, ha utána mégis használja őket. Ez olyan, mintha valakinek szemüveget adnánk, és tovább használná, tudva, hogy nem lát vele, aztán mindig nekimenne a falnak!”
A formulaautókból gyakran nehéz kilátni, ezért az oválpályás versenyeken a csapatok külön megfigyelőket, ún. spottereket alkalmaznak, akik rádión tájékoztatják a pilótákat arról, hogy éppen hol haladnak körülöttük az ellenfeleik. A korábbi F1-es pilóta, Max Chilton hasznosnak tartja ezt a megoldást, és úgy véli, hogy az F1-ben is be kellene vezetni.
Bizonyos F1-es versenyeken sokat segítene a pilótáknak, ha lenne spotter.”
„Tudom, hogy ez nem szokás az F1-ben, és talán nem is vezetik be, de lehet, hogy megelőzne néhány balesetet – nyilatkozta. – Monacóban például az 1-es kanyar felé haladva nincs idő belenézni a tükörbe. Ha valaki figyelne az ember helyett, és mondaná, hogy minden tiszta mögöttünk, ez levenné a terhet a vállakról, és lehetne előre összpontosítani, úgyhogy ez biztonsági eszköz is lehetne.”