Élő:
Vágólapra másolva!
Egyre több baleset történik az F1-ben úgy, hogy a hibás azt állítja, nem is látta a másik autót, aminek nekiment. Több megoldási javaslattal is előálltak a bennfentesek.

Bahreinben a Carlos Sainz öklelte fel az őt nem látó Lance Strollt, Monacóban a beugró Jenson Button borította fel a mit sem sejtő Pascal Wehrleint, és a legutóbbi, Kanadai Nagydíjon is történt egy komoly baleset, amikor Sainz nem vette észre a holtterében lévő Romain Grosjeant.

Az idei szezon előtt megváltoztak az F1-es autók méretei és arányai, egyebek mellett szélesebbek és hosszabbak lettek, ráadásul a hátsó szárny is alacsonyabb és szélesebb lett. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a pilóták a korábbiaknál is gyakrabban emlegetik, hogy nem is látják a tükörben az ellenfelüket.

„Mindannyian panaszkodunk – magyarázkodott Sainz a kandai baleset után. – „Jól tudjuk, mi történik az idén az alacsony hátsó szárnyak miatt. A visszapillantó tükrök pont előttünk vannak, de nem adnak tiszta képet arról, hogy mi történik körülöttünk. Ennyi az egész. Az FIA-nak mindig van megoldása az ilyen dolgokra.”

Sainz nyilatkozata viszont csak olaj volt a tűzre a Haas csapatfőnökénél, Günther Steinernél.

„Ha már előre tudta, hogy a tükrei túl kicsik voltak, ki kellett volna cseréltetnie őket – mérgelődött. – Ez nem a mi problémánk. A túl kicsi tükrök eléggé buta kifogások. Nem mondhatja valaki, hogy túl kicsik a tükrök, ha utána mégis használja őket. Ez olyan, mintha valakinek szemüveget adnánk, és tovább használná, tudva, hogy nem lát vele, aztán mindig nekimenne a falnak!”

A formulaautókból gyakran nehéz kilátni, ezért az oválpályás versenyeken a csapatok külön megfigyelőket, ún. spottereket alkalmaznak, akik rádión tájékoztatják a pilótákat arról, hogy éppen hol haladnak körülöttük az ellenfeleik. A korábbi F1-es pilóta, Max Chilton hasznosnak tartja ezt a megoldást, és úgy véli, hogy az F1-ben is be kellene vezetni.

„Tudom, hogy ez nem szokás az F1-ben, és talán nem is vezetik be, de lehet, hogy megelőzne néhány balesetet – nyilatkozta. – Monacóban például az 1-es kanyar felé haladva nincs idő belenézni a tükörbe. Ha valaki figyelne az ember helyett, és mondaná, hogy minden tiszta mögöttünk, ez levenné a terhet a vállakról, és lehetne előre összpontosítani, úgyhogy ez biztonsági eszköz is lehetne.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!