„Szocsiban máshogy volt beállítva az autónk – mondta az Autosportnak. – Először nem tűnt jelentősnek az eltérés, csak nüanszokról volt szó. Például a kanyar bejáratánál, közepén és kijáratánál más volt az autók balansza és stabilitása. Az enyém a bejáratnál nagyon instabil volt, amit csak úgy tudtam ellensúlyozni, hogy középen alulkormányzottság lépett fel. Sok, bonyolult részletről van szó."
Aztán ott volt a gumik hőmérsékletének kérdése is, az, ahogy elérjük és felhasználjuk. Kis dolgokról van szó, ezt kezdjük látni."
Hamilton elárulta, hogy Monacóban – ahol az időmérőn kétszer majdnem odacsapta a falnak az autóját a kör közben is „ki-be kapcsolgató" gumik miatt – a fékerőelosztás okozhatta a hőmérsékleti anomáliát. Ez azért lehetett így, mert a csapatok a fékezéskor felszabaduló hőt is felhasználják a gumik melegítésére.
„A legutóbbi versenyen inkább a fékerőelosztás és a mechanikai balansz okozta a gondot, illetve az, hogy nekünk több körre volt szükségünk a gumik előkészítéséhez – magyarázta Hamilton. – A negyedik körre jobb formában voltak, mint előtte, de a Ferrarik már a legelsőben kihozták belőlük a maximumot."