German Formula 1 driver and current world champion Michael Schumacher (L) of Team Ferrari is overtaken by Colombian Juan Pablo Montoya on BMW/Williams during the second lap of Brazilian Formula One Gran Prix, 01 April 2001, in Sao Paulo, Brazil at Interlagos racetrack. AFP PHOTO/Antonio SCORZA / AFP PHOTO / ANTONIO SCORZA
Vágólapra másolva!
Nigel Mansell és Riccardo Patrese viszont tisztelte a leghíresebb oválpályás verseny résztvevőit. Nem csak Lewis Hamilton, elődei is megosztottak voltak az Indianapolis 500-zal kapcsolatban.
Nagy port kavart Lewis Hamilton, mert Fernando Alonso eredményeit látva arra célozgatott, hogy nem erős az Indianapolis 500 mezőnye. Alonso elsőre az 5. rajthelyet szerezte meg a május végén rendezett futamra, ez lepte meg Hamiltont. Az IndyCar több élpilótája is felkapta a vizet a kritikán, azzal védekeztek, hogy náluk sokkal több esélyes van a győzelemre, mint az F1-ben.
Ezzel nem cáfolták Hamilton álláspontját, ami arra vonatkozott, hogy az Indianapolis 500-on résztvevő pilóták lassúak – hiszen az időmérőn mindenki egyedül tehet meg négy kört, és Alonso az 5. lett -, de ismét fellángolt a vita az IndyCar és a Forma-1 összevetéséről. Ez nem újkeletű, korábban Michael Schumacher, Nigel Mansell, Riccardo Patrese és Ayrton Senna is véleményt nyilvánított.
„Egyikünk sem akar meghalni, mindenki élni akar – nyilatkozta Schumacher a CBS 60 Minutes című műsorában 2002 májusában, fél évvel azután, hogy egykori ellenfele Alex Zanardi majdnem életét vesztette a lausitzringen a Champ Car oválpályás versenyén. – Nem a veszélyérzet, hanem a sebesség élménye és a határok keresése miatt csináljuk ezt. Senki sem akar kicsúszni és balesetet szenvedni.”
Egyrészt, (az Indianapolis 500) visszalépés a Forma-1-hez képest, másrészt túl veszélyes.”
„Akkora tempónál, olyan közel a falakhoz, ha az ember balesetbe keveredik, lehetetlen, hogy a karosszéria kibírjon bizonyos ütközéseket, és súlyosan megsérülhetnek a lábak vagy akár súlyosabb is lehet. Nem látom értelmét, és nincs is mit bizonyítanom ott. Ebben nem látom a kihívást. Általában azok mennek az Indy-re, akik nem tudnak a Forma-1-ben maradni, és akik jönnek, alig maradnak talpon a Forma-1-ben.”
Az 1992-es Indianapolis 500 előtt több F1-es pilótát is megkérdeztek arról, hogy mi a véleményük a versenyről. A ’92-es világbajnok Nigel Mansell – aki 1993-ban és 1994-ben indult a futamon – úgy vélte, „akad néhány lenyűgöző versenyző Amerikában, és néhányuk előtt mindenképpen megemelem a kalapomat az eddigi eredményeik és a tevékenységük miatt.”
F1-es csapattársa, Riccardo Patrese szerint az Indy igenis kihívás,
mert „eléggé különbözik attól, amivel mi foglalkozunk”, és azt sem tartotta kizártnak, hogy az elejéről kellene kezdenie a tanulást az oválpályán. „Azt viszont nem tudom, hogy annyi Forma-1-es év után is ez lenne-e a helyzet” – tette hozzá.
Alig több mint fél évvel az interjú elkészítése után az F1 akkori csillaga, Ayrton Senna is kipróbált egy IndyCart a legendás Penske-csapat színeiben. Senna akkor Alonsóhoz hasonló helyzetbe került, hiszen a McLarennek a Honda távozása után nem volt motorszállítója, és
felmerült a lehetőség, hogy az 1993-as szezont inkább a tengerentúlon teljesíti.
„Ha valaki sikeres a Forma-1-ben, akkor az Indy-n is az lesz, és fordítva – nyilatkozta Senna ’92 májusában. – Nincs itt titok vagy csoda, ha az ember tudja, hogyan kell versenyautót vezetni, és változtatni a beállításokat, akkor vagy így vagy úgy, de a világon bárhol jól fog szerepelni.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!