A Mercedes főnökét, Toto Wolffot pár héttel ezelőtt feldühítette, hogy a brit Channel 4 szakértőjeként dolgozó Eddie Jordan azt állította, a német autógyár 2018 végén ki fog szállni az F1-ből, pontosabban ismét csak motorszállítóként marad a világbajnoki sorozatban, saját csapattal nem.
Wolff ezt a projekt „1500 alkalmazottjával" szembeni támadásként értékelte, amely elbizonytalanítja a dolgozókat, Jordan viszont azzal vágott vissza, hogy neki az értesüléseit kell megosztania a tévénézőkkel. Bár korábban több fejleményt pontosan megjósolt, a Mercedes kiszállásáról tett kijelentését nem annyira egy konkrét információra alapozta, mint inkább arra a feltevésre, hogy a vállalat elérte az F1-ben, amit lehetett, így nincs különösebb értelme folytatnia.
A Mercedes erre reagálva most a honlapján megjelentetett cikkben hozta nyilvánosságra, hogy a tavalyi év végén meghosszabbította szponzori szerződését a malajziai olajcéggel, a Petronasszal, így az együttműködésük még legalább három évig folytatódik –
tehát 2020-ig mindenképpen az F1-ben maradnak.
Ez úgy jön ki, hogy a Petronas és a Mercedes 2010 óta partnerek, és azt írták, az új szerződés időtartamának végére a viszonyuk már „több mint egy évtizedes" lesz.
A cikkben egyébként a Petronas elnöke, Datuk Wan Zulkiflee Wan Ariffin ecseteli az együttműködés előnyeit, és hangsúlyozza, hogy bár az idei lesz az utolsó Malajziai Nagydíj, ők nem mondanak le az F1-es részvételről.
„Mi valójában már 1995-ben beszálltunk az autósportba, azaz néhány évvel az első, 1999-ben megrendezett Malajziai Nagydíj előtt – mutatott rá. – És maradni is akarunk. Az együttműködésnek hosszú éveken át rengeteg pozitív hozadéka volt, ezért örömmel jelenthetem be, hogy meghosszabbítottuk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!