A mezőny sűrűjében a Haasnak jött ki a legjobban a lépés az Osztrák Nagydíjon, amely Romain Grosjean 6. helyével még jobban elszakadt a Renault-tól, és közelebb lopakodott a Williamshez és a Toro Rossóhoz a konstruktőri tabellán. Utóbbiak az 5-6. helyet foglalják el, a 29 pontos Haas 11, illetve 4 ponttal követi őket.
A tavaly debütáló istállónál még elégedettebbek lehetnének, ha a csapattársánál is erősebb formát mutató Kevin Magnussent nem érte volna ennyi balszerencse: bár mindegyik szabadedzésen Grosjean előtt végzett, az időmérő a Q2-ben véget ért számára a sérült felfüggesztés miatt, majd a futamon 29 kör után kiesett a 11. helyről, miközben a végül pontot szerző Lance Stroll Williamsét támadta.
Korai búcsúját az okozta, hogy az összes hidraulikafolyadéka elfolyt, miután a DRS-hez vezető csövet abszurd módon elvágta egy alkatrész.
Magnussen szerint a Haas hétvégi villantásához nagy szükség volt a Ferrari munkájára.
Ezen a pályán sokat számít a motorerő, a Ferrari pedig versenyképes volt, ami dicséri a motort, és bizonyítja, hogy mit lehet elérni vele
- nyilatkozta. - Talán az is közrejátszott a teljesítményünkben, hogy működésre bírtuk a gumikat, más csapatok viszont nem. Ezt nehéz megállapítani, de előzetesen nem számítottunk rá, hogy ez a hétvége lesz az, ahol idáig a legerősebbek leszünk, mégis így történt."
"Semmi sem a tervek szerint alakul. Itt egész ütőképesnek látszottunk, de (az időmérőn) valamiért eltörött a futóművünk. Ez a szezon még rengeteg meglepetést hoz."
Csapattársát, Grosjeant csak a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull versenyzői tudták megelőzni mind a kvalifikáción, mind a futamon, azaz többek között a hetek óta remeklő Force Indiákat is maga mögé utasította.
Egyik közvetlen riválisuk, a Toro Rosso pilótájának, Carlos Sainznak az a véleménye, hogy a Haasban még ennél is nagyobb potenciál rejlik, csak nem mindig képesek megmutatni.
A Haas lényegében a Ferrari B-csapata, úgyhogy kicsit meglepő, hogy eddig nem szerepeltek jobban.
Az autó-motor kombinációjuk jobban hasonlít a Ferrariéra, mint bármely más csapatéra" - vélte Sainz.
"Kiválóan teljesítettek Ausztráliában (Grosjean a 7. helyen haladt, amíg el nem romlott az autója), ahogy Ausztriában is. Amikor nem szenvedtek a fékekkel, az aszfalt egyenetlenségeivel vagy a kerékvetőkkel, kihasználták a leszorítóerőt és a motor erejét, és tessék, ennyire ütőképes lett az autójuk. Bár még mindig fiatal az istálló, igazán versenyképes csomaggal rendelkeznek."
A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer szerint attól függetlenül, hogy a Haas sokat profitál az együttműködésből a Ferrarival, magának kell megállnia a lábán, és az eredményeik a saját munkájukat tükrözik.
Attól, hogy valakinek van egy jó autója, még számos dolgot helyesen kell csinálnia a garázsban ahhoz, hogy kinyerje a benne rejlő teljesítményt
- mutatott rá. - Szóval Carlosnak talán igaza van, hogy (a Haas) a Ferrari B-csapata, és a technológiájukból is felhasználtak egy keveset az autón, amely ettől jó."
"Mindazonáltal nem a Ferrari személyzete üzemelteti az autót, úgyhogy megértem a hullámzó formájukat. A gumik például kifoghatnak rajtuk."
"Egyes versenyeken gyorsak voltak, például itt (Ausztriában) is, máshol ellenben nem. Ahogy telik az idő, rá fognak jönni, hogyan préseljenek ki jó teljesítményt az autóból, ha az alapvetően rendben van."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!