BUDAPEST, HUNGARY - JULY 27 : Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP leaves the motorhome with his dogs Roscoe and Coco, during previews ahead of the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring in Budapest, Hungary on July 27, 2017. Arpad Kurucz / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
De csak elméletben: szerinte sehol nem érezné olyan jól magát, mint a Mercedesnél, ezért nem lát rá okot, hogy valaha távozzon jelenlegi csapatától. Egyébként is azt tartja a legjobbnak a mezőnyben.
Lewis Hamilton jövője egyelőre bizonytalan, mivel a Mercedesszel még 2015-ben kötött szerződése 2018 végén lejár. Egyesek már a Ferrarival boronálták össze, míg más bokszutcai pletykák szerint éppen a Mercedes vetett szemet Sebastian Vettelre, ami nem tetszik neki, ezért felmerült benne a távozás gondolata. Ő azonban a Magyar Nagydíj előtt, egy újságírói kérdésre válaszolva hosszas monológban fejtette ki, hogy nem érti, miért akarná elhagyni azt az alakulatot, amelynél ennyire jól érzi magát.
Amikor csatlakoztam ehhez a csapathoz, el sem tudtam képzelni, nem is álmodtam róla, hogy ilyen nagyszerű közeget találok.
Ez teljesen független az eredményeinktől – mondta. –Eléggé biztos vagyok benne, hogy nincs még egy csapat, ahol ennyire ideális a környezet. Ha átmennék máshová, megpróbálnám magammal vinni mindazt, ami itt van, és megvalósítani ott. De vajon tényleg akarom ezt? Nem igazán. Minek?"
Hamilton a Mercedesnél megkapta azt, amit a McLarennél, Ron Dennis vezénylete alatt nem: a szabadságot, hogy úgy öltözzön, úgy ossza be az idejét, és olyan szenvedélyeinek hódolhasson, mint szeretné. Vajon hány másik élcsapat van, ahol megengednék neki például, hogy a kutyáit is magával vigye a paddockba? Ám azt, hogy hagyták kibontakozni, és nem próbálták uniformizált korlátok közé szorítani, meghálálta a teljesítményével.
Bár figyelemmel követi a riválisokat is, a Hungaroringen erős célzást tett rá, hogy akár a pályafutása végéig a Mercedesnél maradhat, mert ennek később is lehetnek előnyei.
Természetesen figyelemmel követem a többi csapatot, amelyről jó véleménnyel vagyok, például a Williamst – mondta. – Menő lenne egyszer náluk versenyezni, és segíteni nekik visszakapaszkodni a csúcsra. Nem vagyok biztos benne, hogy képes lennék rá, vagy egyáltalán lehetséges lenne, csak Franket borzasztóan nagyra tartom, akárcsak magát a Williamst a hagyományai miatt, ezért izgat a dolog."
„A McLarennél is óriási élmény volt versenyezni. A Ferrarit leszámítva azonban nem jut eszembe még egy csapat, ami ennyire lázba hoz. Szeretek itt lenni, imádom az embereket, akikkel együtt dolgozunk, sokra tartom a vállalat értékeit."
Nehéz lenne hátat fordítani ennek.
A Mercedes törődik a pilótáival, legyen szó akár a rendezvényeken vagy a reklámokban való szereplésről. Aki itt versenyzett, örökre a márka nagykövete marad. Túl nagy veszteség lenne itthagyni mindezt."
A Mercedes a legjobb
Hamilton már csak azért sem lát okot a Mercedes elhagyására, mert szerinte az idén megmutatták, hogy továbbra is ők a legjobbak a mezőnyben. „Az egész csapat nagyszerű munkát végzett. Az előző versenyre gyakorlatilag nem is vittünk semmiféle újítást, csak sikerült jobban kiaknáznunk az autónkban rejlő lehetőségeket, még többet tanultunk róla" – mondta.
Noha a Ferrari az idei világbajnokságban felnőtt melléjük, és keményen megszorongatja őket, a Mercedes még csak két időmérőn – Szocsiban és Monacóban – vesztette el a pole pozíciót. Az autójuk keskenyebb tartományban működik jól, időnként nehéz beletalálniuk vele, de amikor minden jól ment, a tempójuk egész évben meggyőző volt.
A küzdelmünk még mindig szoros
– vélte Hamilton. – Az időmérőkön többnyire mi voltunk fölényben. Ha átfutjuk a statisztikákat, rendszerint előnyben voltunk, aztán a versenyen csökkent a különbség. Mind a tíz eddigit megnézve folyamatosan változott, hogy melyikünk volt az erősebb. Az azonban biztos, hogy nekünk mostanra sikerült jobban megértenünk az autót, a gumikat, és könnyebben találunk bele az ideális tartományba."
Igaz, a Mercedes elsöprő silverstone-i győzelme után megint fordulhat a kocka: a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzésén taroltak a Ferrarik, míg Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas reménytelenül csúszkáltak a forró aszfalton, és 9-1,4 másodperces hátrányt szedtek össze Vetellel szemben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!