Vágólapra másolva!
A mezőnyben elsőként Sebastian Vettel próbálta ki az F1-es szélvédőt, amit pajzsként emlegetnek. Nem rajongott a lelkesedéstől.

A Ferrari a világbajnoki küzdelem kellős közepén is megengedte magának a luxust, hogy Sebastian Vettellel kipróbálják a jövőre szánt F1-es fejvédő egyik változatát, a pajzsot, ami lényegében egy vadászgép pilótafülkéjéhez hasonlító szélvédő, de a sisak fölött nyitott. Vettel egy installációs kört tett meg, majd vissza is tért a bokszba.

„Délelőtt kipróbáltam, de kissé elszédültem – mondta Vettel a Sky Sportsnak, és hozzátette, az előnyökről nem akar beszélni, mert nyilvánvalónak tartja, hogy miért próbálkoznak az új fejlesztéssel. „Előre nem lehet jól kilátni. Ez talán a görbület miatt is van, elég sokat torzít, plusz elég sok levegő csapódik le az egyenesben, ami előre nyomja a sisakot.”

Nem nehéz elhinni, hogy torzít a szélvédő - galériával! Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Az F1-es mezőny tavaly rendszeresen próbálgatta a glória nevű bukókeretet, ami alapvetően nem zavarta a versenyzőket, de a többség nagyon csúnyának tartotta, és megnehezítette a mentést a pilótafülkéből. Ez itt is gondot okoz, mert a sportbírók nem érik el a pilótafülke gombjait, és Vettel visszajelzése alapján az autó aerodinamikáját is nagyon befolyásolja.

Vettel mindkét edzésen kikapott Kimi Räikkönentől, és a Ferrarik a továbbfejlesztett motor ellenére sem tudtak labdába rúgni a Mercedesek mögött, ráadásul úgy tűnt, hogy a Red Bullok az igazi ellenfeleik, és nem az Ezüstnyilak. A német pilóta délután egy jó tizedet kapott Räikkönentől, a listavezető Valtteri Bottasnál viszont majdnem fél másodperccel volt lassabb.

Egy kört élt meg az autón, egyelőre - galériával! Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

A Ferrari a hétvégén új erőforrást vet be, ami a Sky Sports értesülései szerint 10 lóerővel jobb lehet a korábbinál, ennek azonban ma még nem lehetett látni a hasznát. Vettel is csak annyit mondott, hogy az új motornak segítenie „kellene”, és mindig is azt tervezték, hogy Silverstone-ban vetik be.

„Ez csak egy új motor, egy új, friss motor egyébként is jobban működne egy régi, használtnál. Semmi különös újdonság nincs, de természetesen már terveztük ezt. A mai nap alapján nehéz megmondani, hogy hol tartunk, de nem rossz a helyzet” – mondta Räikkönen a Sky Sportsnak, majd a széllel kapcsolatban hozzátette: „Néha kicsit trükkös bizonyos helyeken, de ez itt a normális.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!