A Mercedesnek egyértelműen a szingapúri pálya lett a mumusa az utóbbi években, ennek ellenére zsinórban a második futamot nyerték meg rajta. Óriási ajándékot kaptak a Ferrarik és Max Verstappen kiesést eredményező balesetével, de az edzések és az időmérő alapján Lewis Hamilton győzelme így is veszélyben foroghatott volna, hiszen Daniel Ricciardo a talpon maradt Red Bull-lal addig egész hétvégén meggyőzőbben vezetett nála.
Csakhogy ebből semmi sem látszott a versenyen, amelyen Hamilton a vizes és száraz pályán egyaránt kontrollálta a tempót, esélyt sem adva ellenfelének az előzésre. Az eredetileg kármentésre készülő Mercedesnél ezért különösen nagy volt az öröm, de ez azzal is jár, hogy ki kell bogozniuk a szálakat.
A csapat ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója, Niki Lauda elmondta: számukra is rejtély a semmiből jött javulás.
"Az autónknak ismét megvolt a balansza, az esőgumikra váltva, a vasárnapi körülmények között egyszerűen magától megjött a tapadás" - mondta az Auto Motor und Sportnak a futamról, elismerve, hogy a magyarázat még előttük sem ismert.
"(A mérnökök) sem tudják, mi történt. Az edzéseken a kezdeti alulkormányzottság átcsapott túlkormányzottságba. A versenyen aztán hirtelen rendbejött a balansz, Lewis futotta a leggyorsabb köröket. Összeállt az autó, de hogy miért, arra rá kell jönnünk."
"Muszáj megértenünk, mikor kapcsolnak be a gumik úgy, hogy jó legyen a balansz. Az edzéseken ezt nem sikerült elérnünk, más körülmények között azonban hirtelen igen."
A következő versenyen szerinte "minden visszatér a rendes kerékvágásba", Malajziában hasonló szinten lehet a Mercedes és a Ferrari, de elképzelhetőnek tartja, hogy a Red Bull megint bekavar a küzdelmükbe.
Hamilton Sebastian Vettellel szembeni 28 pontos előnyét megnyugtatónak tartja Lauda, szerinte ez a futam döntő lehetett a világbajnoki csatában. A rajtbalesetért elsősorban a németet hibáztatja, hiába nem láthatta a Verstappen túloldalára megérkező Kimi Räikkönent.
Tévedett, legalábbis mindenképp felesleges volt (befelé mozognia)
- mondta. - Vettel akkor is elsőként érkezett volna az első kanyarhoz, ha egyenesen megy tovább. Egyszerűen túl nagy rizikót vállalt azzal, hogy balra indult el."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!