Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R) follows Sauber's Swedish driver Marcus Ericsson (L) through a corner during the second practice session at the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 24, 2017. / AFP PHOTO / WILLIAM WEST / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Ehhez sokat kellene fejlődniük, és nem lesz a segítségükre átfogó szabályváltozás sem. A jövő évi autót teljesen új alapokról építik.
A Sauber egyértelműen a mezőny sereghajtójává csúszott vissza, a Ferrari tavalyi motorját használó istállót már az évet nyögvenyelősen kezdő McLaren is állva hagyta a konstruktőri rangsorban.
Az előző öt versenyből négyen Pascal Wehrlein és Marcus Ericsson futotta meg a leggyengébb kört az időmérőn,
és csak azért nem mindig ők indultak az utolsó sorból, mert mások büntetéseket kaptak, vagy műszaki hibát szenvedtek. Az egyetlen kivétel a Magyar Nagydíj volt, ahol Wehrleinnak sikerült megelőznie a Williamshez aznap beugró Paul di Restát.
A Sauber a csapatfőnökét is lecserélte év közben, de az új vezér, Frederic Vasseur optimista a 2018-as autó előkészületeit illően. "Már a szélcsatornában van az autó, és úgy gondolom, tisztességes munkát végeztünk vele" - mondta. A munkálatokat a veterán Jörg Zander irányítja, aki az év elején, Az Audi megszűnt LMP1-es programjától csatlakozott a csapathoz technikai igazgatóként.
Még egyeztetünk a Ferrarival való együttműködés pontot részleteiről, de valószínűleg kevesebb, mint 20 százalékot tartunk meg (a jelenlegi autóból)
– mondta Vassuer. - Mindent az alapoktól kell újrakezdenünk, ezért is van már hosszabb ideje a szélcsatornában (a modell). Teljesen más lesz."
A csapatfőnök ugyanakkor tisztában van vele, hogy meredek emelkedő előtt állnak. "Mindig nehéz célokat kiválasztani, mert rengeteg függ a körülöttünk lévők teljesítményétől. Nehéz lesz visszatérni a középmezőnybe. Ehhez nagyot kell ugranunk, és jövőre nem lesznek nagy változások a szabályokban, amelyek segítenének" - nyilatkozta.
"Számomra az lesz a legnagyobb kihívás, hogy növeljük a vállalatnál dolgozók létszámát, és hogy minden egyes részleg teljesítményén javítsunk. Ha sikerül, előrébb lépünk a rangsorban. Nagyon közel van az előttünk lévők csoportja, és azt akarom, hogy újra részesei legyünk a küzdelemnek."
A Saubernek egyelőre nincs szerződtetett pilótája 2018-ra, de úgy hírlik, a Ferrari junior alakulataként működhetnek tovább, ezért Charles Leclerct vagy Antonio Giovinazzit kell majd autóba ültetniük.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!