McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (C) waves from a historical car during a car parade ahead of the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 3, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok az idén az Indianapolis 500-on vendégeskedett, jövőre valószínűleg az F1-re koncentrál majd, de a McLaren elengedné a Le Mans-i 24 órás versenyre.
Még mindig nyitott kérdés, hogy mihez kezd Fernando Alonso a 2018-as szezontól, hiszen a McLarennel kötött hároméves szerződése az idén lejár. Alonso azt nyilatkozta, hogy jól érzi magát a csapatnál, és valószínűleg néhány héten belül döntést hoz a jövő évi terveivel kapcsolatban. Meglepő lenne, ha másik istállót választana, a legvalószínűbb, hogy a McLaren-Renault pilótája lesz.
A McLaren a jelek szerint mindent megtesz, hogy a csapatnál tartsa Alonsót, Zak Brown, a vállalat ügyvezetője megígérte, hogy a spanyol a Honda lecserélése után is a sport egyik legjobban fizetett pilótája maradhat, és belengette azt is, hogy megfelelő körülmények esetén elengedik a kétszeres világbajnokot a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyre.
Alonso az idén bejelentette, hogy a Monacói Nagydíj korábbi megnyerése után kísérletet tesz arra, hogy elhódítsa a nem hivatalos „tripla koronát”, vagyis Graham Hill után az autósport történetének második pilótája legyen, aki Monaco mellett győzni tud az Indianapolis 500-on és a Le Mans-i 24 órás versenyen is. Az idén az Indy-n megmérettette magát, de műszaki hiba miatt kiesett, és
a kétszeres világbajnok jövőre várhatóan nem áll rajthoz a versenyen, mert az megint egyszerre zajlik majd a Monacói Nagydíjjal.
Le Mans idején viszont nem rendeznek F1-es futamot, így a menetrend szempontjából nincs akadálya annak, hogy Alonso újabb kalandba kezdjen. A versenyképes ülések száma azonban alaposan megcsappant, mert az Audi után a Porsche is elhagyta az LMP1-es kategória mezőnyét, a Toyota viszont még hivatalosan nem döntött a program sorsáról, de Alonso iránt érdeklődnek.
„Mindig szívesen tárgyalunk élpilótákkal – nyilatkozta Rob Leupen, a Toyota Gazoo Racing igazgatója a Motorsport.com-nak, majd a csapat technikai igazgatójára, Pascal Vasselonra utalva hozzátette - Pascal jó kapcsolatot ápol Fernandóval még akkoriból, amikor a Michelinnél dolgozott az F1-ben. Ennél többet azonban nem mondhatunk, mert most még minden nagyon nyitott.”
Brown szerint a McLaren 2018-ban még nem tud önálló csapatot indítani Le Mans-ban,
és februárban az Autosportnak azt nyilatkozta, elsősorban a GTE kategóriát nézték ki maguknak, bár az LMP1 kapcsán is megjegyezte, hogy „soha ne mondd, hogy soha”. Alonso számára a GTE komoly visszalépés lenne, és abszolút győzelmet nem is nagyon lehet ilyen autóval elérni, ezért a végső siker érdekében valószínűleg a Toyotával kellene szövetkeznie.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!