Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Belgium,
#31 Esteban Ocon (FRA, Sahara Force India F1 Team), #27 Nico Hulkenberg (GER, Renault Sport F1 Team), #14 Fernando Alonso (ESP, McLaren Honda), , 27.08.2017. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, a Renault kezdi megvetni a lábát a gyári csapatok között, a mezőny elejében. Nico Hülkenberg szerint az először Silverstone-ban bevetett aero-csomaggal az autójuk minden szempontból jobb lett, és versenyről versenyre új alkatrészeket kapnak hozzá, de Spában ráébredt, hogy a Ferrari még mindig más ligában játszik.
Az istállóját a Lotustól visszavásárló Renault számára a tavalyi még átmeneti szezon volt, de az idén végre elkezdték feljebb tornázni magukat a rajtrácson, és a teljesítményük egyre jobban megüti a gyári csapatoktól elvárható mércét. Az enstone-i bázison folyamatosan bővítik az infrastruktúrát és a személyi állományt, amelyet az előző tulajdonos költségkímélési okokból leépített, és úgy tűnik, a technikai fejlesztéseik is beválnak a pályán.
Az autójukhoz még a Brit Nagydíjon vetették be a legutóbbi jelentős frissítést, az új padlólemezre épülő aerodinamikai csomagot, és Nico Hülkenberg azóta csak a három nagy csapat – a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull – versenyzőitől kapott ki az időmérőkön, egyszer a 6., kétszer pedig a 7. helyen zárva a Q3-at.
Az RS17 egy mért körben már az év eleje óta gyors volt, mostanra azonban a versenytempóját is sikerült rendbe tenni,
úgyhogy Hülkenberg két tempós pályán, a Brit és a Belga Nagydíjon az előkelő 6. helyen ért célba. Az autó ráadásul a teljesen más vonalvezetésű Hungaroringen szintén ütőképesnek bizonyult. Az Origo GPhírek kérdésére, hogy versenyzői szemmel milyen téren javult a legtöbbet az autója, inkább a lassú vagy a gyors részeken, Hülkenberg Monzában azt felelte: „Hát, lényegében mindenhogy."
Hülkenberg akcióban a Belga Nagydíjon Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei
„A Silverstone-ban bemutatott frissítéseink sokkal ütőképesebbé tették. Különösen aerodinamikailag működik jobban, ezért később tudok fékezni, nagyobb lendületet tudok vinni a kanyarokba, korábban tudok visszalépni a gázra – tette hozzá.
Tehát egész egyszerűen sokkal kedvezőbb helyzetben vagyunk a nagyobb tapadás miatt, és ennek köszönhetően gyorsabbak is."
A Renault leggyengébb pontja így egyre inkább a motor, amely most már nemcsak az ügyfélcsapataik, mindenekelőtt a Red Bull lehetőségeit határolja be, hanem az övéket is. Márkatársaihoz képest Hülkenbergnek még viszonylag szerencséje volt, mert attól eltekintve, hogy a Monacói Nagydíjról váltóhiba miatt esett ki, a Hungaroringen pedig ugyancsak váltócseréből kifolyólag hátrébb sorolták a rajtrácson, nem sújtották műszaki hibák, de úgy véli, a Renault előtt még hosszú az élre vezető út.
A Renault lemaradása az utóbboi öt versenyhétvégén A három nap legjobb ideje alapján
Dif (mp)
Baku
3,337
Red Bull Ring
1,346
Silverstone
2,256
Hungaroring
1,192
Spa
2,132
Erről legutóbb, Spában kapott egy kis fájdalmas emlékeztetőt, amely felnyitotta a szemét. „Kimi (Räikkönen) gyakorlatilag úgy húzott el mellettem a büntetése után, hogy állva hagyott. Elég megdöbbentő volt látni a tempójukat. Ez ráébresztett, hogy milyen keményen kell dolgoznunk nekünk és az összes többi csapatnak, ha fel akarunk zárkózni hozzájuk" – mondta Hülkenberg.
Minden hétvégén kapunk új alkatrészeket. A lényeg a részletekben rejlik, érezhető, ahogy egyre jobban összeáll a csomagunk
– tette hozzá. – Így keményebben nyomhatom a gázt, és folyamatosan nő az önbizalmam, ami kellemes érzés."
Hülkenberg 34 ponttal jelenleg az egyéni összetett 10. helyén áll, megelőzve Felipe Massát, a Renault azonban tíz csapat közül csak 8. a konstruktőri bajnokságban. Igaz, az 5. hely nem tűnik elérhetetlennek számukra, hiszen a Williams csupán 11 ponttal előzi meg őket, és ekkora különbség nyolc forduló alatt behozható lehet.
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.