A Manor 2016-os megszűnése óta egyértelműen a Sauber lett a Forma-1 sereghajtója. Bár kétszer sikerült pontot szerezniük az idén, a konstruktőri tabellán közvetlenül előttük álló McLarenhez képest is alig fele annyi pontjuk van, és rendszerint esélyük sincs beleszólni a sűrű középmezőny küzdelmébe. Ráadásul az istállónál jelentős szervezeti változások is zajlottak, korábbi főnöke, Monisha Kaltenborn ugyanis az új tulajdonosokkal támadt nézeteltérése miatt távozott, és Fred Vasseur foglalta el a helyét.
Az előzőleg a Renault F1-es alakulatát irányító menedzser úgy látja, az egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy felduzzassza a Sauber személyi állományát.
Jelenleg kb. 320 ember dolgozik a csapatnál, de Vasseur szerint ennél többre, legalább 400-ra lenne szükség, ha versenyképesebbé akarnak válni.
„A jelenlegi szám túl alacsony. Növekednünk kell, mégpedig minden részlegen, főleg az aerodinamikain. Nagyjából 400-at kell megcéloznunk" – jelentette ki.
Vasseur a Renault-hoz is pont akkor érkezett meg, amikor az újra gyári csapattá váló együttesnél bővíteni kellett a személyi állományt, amelyet ott 470 főről kb. 600-ra duzzasztott fel. Hangsúlyozta azonban, hogy nem csak a mennyiség a lényeg.
„A megfelelő embereket kell megtalálnunk a megfelelő helyekre – hangsúlyozta. – Ha növeljük a létszámot, a költségvetést is növelnünk kell, de nem ez a legnehezebb rész. Ki kell alakítani a hasznos pozíciókat, és meg kell találni a hozzájuk illő embereket. Az a legrosszabb, ha csak azért veszünk fel valakit, hogy meglegyen a létszám. Akkor érdemes inkább 320-nál maradni."
A Sauber dolgát hagyományosan megnehezíti a toborzás során, hogy a csapatok többségével ellentétben nem Angliában, hanem Svájcban van a központja,
de ezt Vasseur nem tartja egyértelmű hátránynak.
„Angliában könnyű átmenni egyik csapattól a másikhoz. Hozzánk viszont sokan jöhetnek Németországból, ha munkát keresnek. Én például örülök neki, hogy Svájcba költöztem" – mondta.
Miután az Audit követően a Porsche is kiszállt a WEC-ből, sok, eddig Németországban dolgozó szakember kerülhet a munkaerőpiacra. A Sauber technikai igazgatója, Jörg Zander például az Auditól érkezett Hinwilbe.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!