Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Malaysia,
#77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas F1 Team), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari), | Verwendung weltweit
Vágólapra másolva!
A maranellóiak exelnöke szerint jobb, ha az autó gyors, de időnként elromlok, mint ha fordítva lenne. Azt mondja, az SF70H ilyen, és a Ferrarinak éppen emiatt nem kell temetnie a világbajnoki álmokat.
Sebastian Vettel előző két hétvégéje az ígéretes kezdés után borzasztóan alakult, a mérlege egy 4. hely és egy kiesés volt, holott Szingapúrban és Malajziában is nyerhetett volna. Emiatt rövid idő alatt 34 pontra nőtt a hátránya Lewis Hamilton mögött a tabellán.
A Ferrari exelnöke ennek dacára még hisz benne, hogy megnyerheti az idei világbajnokságot.
Bár az SF70H megbízhatatlan volt Malajziában – Vettelt és Kimi Räikkönent valószínűleg ugyanaz a hiba süllyesztette el az időmérőn, illetve a rajt előtt –, Luca di Montezemolo szerint alapvetően a helyes recepttel alkották meg a tervezőmérnökök.
"Úgy gondolom, mostanra mindenki felfogta, hogy felzárkóztunk (a Mercedeshez). Nehéz a helyzet a világbajnokságban, de még van öt verseny, és ezzel az autóval van ok a bizakodásra" - nyilatkozta Montezemolo a Corriere dello Sportnak.
"Az a fontos, hogy az autó gyors legyen. A Ferrari kettős győzelmet arathatott volna az előző két futamon, viszont
jobb egy olyan autó, amely gyors, de kicsit megbízhatatlan, mint egy megbízható, de lassú."
Idén Malajziában fordult elő először, hogy a csapat valamelyik autója elromlott a nagydíj tétre menő részén, valószínűleg a turbó légcsöve hibásodott meg Vettel és Räikkönen motorjában.
Útakadály volt az egyik Mercedes
Vettelnek annyi szerencséje volt, hogy miután nem tudott mért kört futni az időmérőn, a futamon lehetősége nyílt a kármentésre. A felzárkózásában pont világbajnoki ellenfelének csapattársa, a küszködő Valtteri Bottas akasztotta meg átmenetileg, akit szerinte a Mercedes szándékosan kért erre.
"Egyértelmű, mit csinált a Mercedes: útakadálynak használták Bottast - jelentette ki Vettel a Krone-nak. Ezt a trükköt már a Spanyol Nagydíjon is előhúzták a zsákból Toto Wolffék. Vettel a 24. körben érte utol Bottast, és a három körrel későbbi kerékcseréjéig nem tudta megelőzni.
A finn egyébként "karrierje legnehezebb időszakának" nevezte a mostanit. "Ha sokáig ilyen versenyeket futok, az senkinek sem lesz jó" - mondta Bottas, aki a nyári szünet óta feltűnően lassabb Hamiltonnál, s bár szerencséjére már szerződést kapott 2018-ra, így nehezen tudja tovább segíteni csapattársát a Ferrari ellen folytatott küzdelemben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!