Nem eget rengető fejlemény, de a tegnap hivatalosan bejelentették, hogy Fernando Alonso a következő szezonban is a McLaren versenyzője marad. A megállapodásról annyi derült ki, hogy csupán 2018-ra szól, mivel a spanyolnak így lehetősége lesz dobbantani, amennyiben valamelyik élcsapatnál felszabadulna egy hely az utána következő szezonra – ez papíron lehetséges, mert a Mercedes és a Ferrari sem feltétlenül fogja megtartani a finn pilótáját hosszú távon, és elméletileg a Red Bullnál is adódhat lehetőség, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen eligazol.
Alonso azt mondta, alaposan mérlegelte a lehetőségeket, és valójában nem egyéves, hanem "hosszú távú szerződést" írt alá.
Ez vélhetően azt jelenti, hogy bizonyos feltételek, például a McLaren eredményekben kifejezhető gyenge szereplése esetén joga van elhagyni a csapatot a következő idény után.
"Sohasem részletezzük a szerződés záradékait, most sem fogjuk, de hosszú távú a szerződés - jelentette ki. - Izgatottan várom a következő évet, új reményekkel. Tűkön ülök, hogy a McLarent visszajuttassam oda, ahová való."
"Egyik félnek sem kellett kapkodnia (a hosszabbítással). Az első pillanattól hittem, hogy a McLaren projektje jó irányba indult el, legalábbis a kasztnit, az aerodinamikát és a mechanikai tapadást tekintve."
"Minden lehetőséget nyitva hagytunk. Mindenkivel beszéltem, akivel akartam, és az ajánlataim közül a McLarené volt a legmeggyőzőbb. Dönteniük kellett a motorról, hogy maradnak-e a Hondánál, vagy lecserélik a beszállítót, és végül utóbbira szavaztak, Renault-ra váltottak. Utána még várni kellett néhány hetet, hogy minden információt megtudjak a motorról, amire szükségem volt."
Hiszem, hogy jövőre nagyon versenyképesek leszünk."
Amennyiben a McLaren nem húzza meg ezt a lépést, azaz nem dobja ki a Hondát, Alonso valószínűleg nem maradt volna.
Irány Daytona?
A kétszeres világbajnok azt mondta, a jövő évi szerződésének véglegesítése volt az elsődleges számára az utóbbi időszakban, de most, hogy letudta, újabb dolgokra irányíthatja a figyelmét. Úgy tűnik, újult erővel kezd koncentrálni a tripla koronára, vagyis a gyűjteményéből még hiányzó Le Mans-i és az Indy 500-as diadalra.
"Az Indy 500 kellemes élmény volt. Nagyon ütőképesnek éreztem magam rajta, de a nulláról indulva vágtam bele a kihívásba. Próbaképp nem vettem részt hasonló, vagy más oválpályás versenyen előtte - nyilatkozta. -
Ha Le Mans-ra akarok készülni, lennének jobb lehetőségeim rá, mint ahogy az Indy 500-zal tettem."
Konkrétumok még nincsenek egy esetleges Le Mans-i részvételről idén, mert még senkivel sem beszélt erről, viszont a hírek szerint a januári daytonai 24 órás futamon rajthoz állhatna, mivel ott a McLaren főnökének, Zak Brown-nak a Unites Autosport révén indulási joga van.
"Ha Fernando el akar indulni rajta, és lesz szabad ülésünk, örömmel benevezzük. Már poénkodtunk ezen, és láttuk, legutóbb mi sült ki ilyesmiből - nyilatkozta Zak Brown, utalva arra, hogy indult a spanyol indianapolisi kalandja. - Eddig az F1-re összpontosítottunk, és most, hogy itt mindent rendeztünk, beszélhetünk Fernandóval a további versenyzési lehetőségekről. Jómagam elképesztően klassznak tartanám, ha vezethetne a United Autosportnál."
A daytonai kiruccanás azért is könnyen összejöhetne Alonsónak, mert a Forma-1 tesztidőszaka csak februárban kezdődik.