Szingapúr után újabb Ferrari-fiaskót kellett végignéznie Sergio Marchionnénak, a sportautógyár elnök-vezérigazgatójának. Szombaton, az időmérő edzés előtt Sebastian Vettel autóján tört el egy légcső mindössze 7 kilométer megtétele után, vasárnap pedig valószínűleg ugyanaz a hiba ütötte fel a fejét Kimi Räikkönen autóján is, így a 2007-es világbajnok nem tudott elrajtolni.
Vettel az utolsó helyről feljött a 4. pozícióba, de így is nőtt a hátránya az egyéni pontversenyben, ráadásul egy szükségtelen baleset miatt lehet, hogy újabb váltócserére is kényszerül. Marchionne erre nem tért ki, de egy rendezvényen, Roveretóban kijelentette, hogy a műszaki hibákra azonnal reagálnak Maranellóban.
„Mindkét Ferrari megnyerhette volna a versenyt, ez tény – szögezte le. – Szingapúrban is ugyanez megtörténhetett volna, ez egy másik tény. Az is egy tény, hogy gondjaink vannak az erőforrásokkal, mert a csapatunk fiatal, és az alkatrészeink minősége nem felel meg egy versenyautó szintjének – mondta az elnök, aki legutóbb 2016 nyarán nyúlt bele a Ferrari csapatának működésébe.
Beavatkozunk, és dolgozunk ezen. Szinte szerencsés, hogy a Malajziai Nagydíjig nem volt problémánk.”
A Ferrarik erőforrásainak alkatrészei már többször elromlottak a szezon során, de felújításokkal eddig el tudták kerülni, hogy motorcsere miatt rajtbüntetést kapjanak. Marchionne kijelentette, a minőségbiztosítási részleget átszervezik, mert „mérgessé” teszi őket, hogy a versenyen műszaki hiba történik. „Az nem nagy gond, ha a gyárban valami hiba merül fel, de nagyon csúnya, amikor az ember a 2. helyről nem tudja elkezdeni a versenyt.”
Noha Vettel autójába Malajziában több új alkatrészt is beépítettek, és várhatóan már nem lesz gondja az idén a motorokkal, egy sebességváltó-csere még előfordulhat, miután Szepangban a leintés után Lance Stroll keményen nekiment az autójának. A Sky Italia viszont úgy értesült, hogy a Ferrari megvizsgálta a kérdéses alkatrészt, de nem találtak rajta sérülést.
Vettel így megússza az újabb rajtbüntetést a Japán Nagydíjon.
Ettől függetlenül Niki Lauda, a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke bírálta a német pilótát: „Hogy finoman fogalmazzak, nem jó a verseny után ütközni – nyilatkozta Lauda. – Egyáltalán, miért előzött a verseny után? Erre nincs magyarázat. Oké, lehet, hogy mindketten hibásak voltak, de ez akkor is Sebastiannak okozhat nagyobb problémát Japánban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!