VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB13, overtaking HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, action during 2017 Formula 1 FIA world championship, Malaysia Grand Prix, at Sepang from September 28 to October 1 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Nem tudnak felhőtlenül örülni a Mercedesnél, miután Hamilton újabb 6 ponttal növelte az előnyét Vettel előtt. Aggasztónak tartják a tempójukat a Malajziai Nagydíj után.
Az eredmények tekintetében ismét sikeres hétvégét zárt a Mercedes, különösen a pénteki nap után, amikor kiderült, nagy hátrányban vannak a Ferrarihoz képest, Lewis Hamilton mégis 6 ponttal növelni tudta az előnyét, miután a 2. helyen ért célba Max Verstappen mögött, Sebastian Vettel pedig csak a 4. helyig jutott a 20. kockából rajtolva.
Hamilton az élen kezdte a versenyt, de korán elengedte Verstappent, aki végül simán megnyerte a futamot. A Mercedes pilótája a leforgó erőforrással küszködött, és figyelmeztették, hogy a verseny végén akár Vettel is veszélyes lehet rá. A német pilóta végül fennakadt Ricciardón, így Hamilton megtartotta a 2. helyét, és növelte az előnyét a pontversenyben. Toto Wolff mégsem örült.
„Nagyon le vagyok törve – ismerte el a Sky Sportsnak. – Nem lehet úgy nézni ezt, hogy több pontot szereztünk a Ferrarinál, mert a tempónk a hétvégén nagyon visszaesett hozzájuk képest” – majd arra utalt, hogy Verstappen sokkal nagyobb előnnyel is nyerhetett volna, és nem értette, hogy a túlhevülő gumik miatt miért veszítenek sokat a tempójukból, holott más pályákon gyorsak szoktak lenni.
Ha megnézzük a mai tempónkat, az 5. helyre lettünk volna jók, és ez aggasztó.”
Wolff szerint Szuzukában jobb teljesítmény várható majd a Mercedestől, és elismerte, hogy ha kielemzik a helyzetet, talán szebbnek látja majd az előnyük hatpontos növekedését, de egyelőre keserű az eredmény láttán. A leintés után Hamilton is elismerte a Sky Sportsnak, hogy nem a legjobb forgatókönyv érvényesült a versenyen.
„Tekintettel arra, hogy Vettel az utolsó helyről indult, igazából ez nem olyan kiváló – utalt az eredményre. – Nyernünk kellett volna, de nem voltunk elég gyorsak ehhez. Tudtuk, hogy nem a miénk a leggyorsabb autó, a Ferrari körönként 8 tizeddel volt jobb nálunk, a Red Bull pedig 5-6-tal. Nem sokat tehettem. Úgy döntöttem, nem küzdök Maxszal, mert
azt kockáztattam volna, hogy a küzdelemben összeütközünk, mert tudtam, hogy mindent belead majd, én pedig mindent elveszthettem volna. Nem nehezítettem meg a dolgát.”
Hamilton is egyetértett abban, hogy Verstappen visszafogottan vezetett a második etap során, és bár a Mercedes javult a lágy gumikon, „bizonyos kanyarokban így is nagy gondok voltak” Hamiltonnál. Szerinte a Mercedesnek dolgoznia kell az autón, mert „tény, hogy bizonyos futamokon az autó jobbnak bizonyult, de általánosságban kiderült, hogy nem a miénk a legjobb kocsi.”
A pontverseny éllovasa szerint olyan problémák merültek fel a Mercedesszel, amiket az idén már nem tudnak kijavítani, de a következő szezonra megoldásokat kell találniuk, „ha tényleg küzdeni akarunk a Ferrarival és a Red Bull-lal.” Csapattársa, az 5. helyezett Valtteri Bottas szerint a Mercedes nem erre számított Malajziában, de már péntek óta küszködtek az autójukkal.
Bottast már a kerékcserék során megelőzte az utolsó helyről induló Vettel, pedig a rajt után a még a 3. helyezett is volt.
„Szerintem a csapatunk azzal küszködött, hogy eléggé hozzáigazítsuk az autót a körülményekhez, az én oldalamon pedig az egy külön történet, hogy én miért voltam lassú. Úgy gondolom, ennek különböző okai lehetnek, ezeket ki kell találnunk. Én semmiképpen sem vagyok most a legjobb formában vagy a lehető legmagabiztosabb.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!