A Ferrari tűnt a leggyorsabb autónak a Malajziai Nagydíj hétvégéjén, Lewis Hamilton mégis növelte az előnyét 6 ponttal Sebastian Vettel előtt. A német pilóta autójában szombaton kétszer is motort cseréltek, az első egység mindössze 7 kilométert bírt ki, majd a négyszeres világbajnok az utolsó helyről próbálta menteni a menthetőt.
Ez a körülményekhez képest jól sikerült, Vettel a 4. helyig jutott anélkül, hogy a küzdelem hevében bajba került volna, a leintés után viszont szokatlan módon, alaposan összetörte a Ferrarit. Vettel éppen gumitörmeléket próbált összeszedni, amikor Lance Stroll autója felöklelte az övét, és kiszakadt a teljes bal hátsó futóműve a helyéről.
Ez az eredményt már nem befolyásolta, ilyenkor azonban óriási a kockázat, hogy a sebességváltó is megsérül, azt viszont nem lehet öthelyes rajtbüntetés nélkül kicserélni. A Ferrarinál is aggódnak a kérdéses alkatrész miatt, ezért azt azonnal kiszerelték a roncsból, dobozba tették, és Maranellóba küldték repülővel.
Megvizsgáljuk, de ez mindenképpen újabb kellemetlen meglepetést okozhat a hétvégén. Remélem nem, mert teljesen szükségtelen volt
– kommentálta Vettel a helyzetet az Autosport szerint, az Auto Motor und Sport pedig megszólaltatott egy rivális csapattagot az ügyben. „A sebességváltó számára a legnagyobb kockázatot az oldalirányú ütközés jelent. Amikor a hajtáslánc elmozdul a helyéről, általában megsérül a váltóház, de azt büntetés nélkül ki lehet cserélni” – mondta.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke szerint egy „normális” versenyt megnyertek volna, és Vettel is kijelentette: „Ezzel az autóval mindenhol nyerhetünk, és mindenhol legyőzhetjük a Mercedest.” A helyzetet azonban árnyalja, hogy Vettel túl sok üzemanyagot fogyasztott a hajsza során, ezért fel kellett adnia Daniel Ricciardo támadását.
Vettel és a menedzsment állítólag arra készült, hogy megelőzik Ricciardót és megpróbálják utána feltartani a Red Bullt,
a lap által megszólaltatott az ellenfelek szerint azonban ez a taktika nem valószínű, hogy bevált volna. Vettel a verseny után azt mondta, a bokszban megelőzött Valtteri Bottas a Spanyol Nagydíjhoz hasonlóan ismét „útakadályt” képezett előtte, és Ricciardót is bírálta, mert túl későn csukta be a kaput a Ferrari előtt, de Ricciardo szerint a manőver még éppen belefért.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!