Fernando Alonso a Renault-val még 2005-ben és 2006-ban szerzett vb-címei óta ácsingózik a következőre, mivel sem a Ferrarinál, sem a McLarennél nem vált be a számítása. Rendszeresen felróják neki a hibás csapatválasztásokat, és a McLaren korábbi vezető szerelője, Marc Priestley a Sky Sports műsorában azt mondta, „ha más döntéseket hozott volna a karrierjében, 10 világbajnokságot is megnyerhetett volna.”
A szerelőből szakértővé váló Priestley beszélgetőpartnere Mark Hughes, a Motorsport Magazine szakértője volt, aki úgy érzi: Alonsónak sokat számít a megítélése, és ha már a vb-címek számában valószínűleg nem tudja utolérni kortársainak legsikeresebb pilótáit, Sebastian Vettelt és Lewis Hamiltont, más módon próbál velük azonos szintre kerülni a sikerességi mércén.
Hughes ezzel magyarázza, hogy Alonso a későbbiekben várhatóan újra ráhajt a győzelemre az Indy 500-on és Le Mans-ban is szerencsét próbálhat. Indianapolisban az idén rajthoz állt, és a debütálása kifejezetten ígéretes volt, de egy műszaki hiba miatt nem ért célba, hiába volt némi esélye a győzelemre is.
A 24 órás maratonon talán már jövőre bemutatkozik, aminek egyik előjele az lehet, hogy nemrég tesztelt a Toyota autójával.
Alonso pályafutása másként is alakulhatott volna, ha hallgat például a Red Bull hívó szavára, miután a McLarentől a 2007-es szezon végén elküldték. Igaz, a Red Bull nem mindig volt olyan csábító célállomás a versenyzőknek, mint manapság: 2009-ig a csapat nem tartozott azok közé, amely legalább némelyik pályán esélyes lehet a győzelemre.
Az akkori, nagy szabályváltozásokkal azonban berobbantak az élmezőnybe, és ott meg is vetették a lábukat. Az eddigi nagy sikereik 2010 és 2013 közé datálódnak, amikor Sebastian Vettel négy egymást követő szezonban elsétált a vb-címmel, kétszer az akkor még a Ferrarinál harcoló Alonsót legyőzve. Christian Horner elárulta, a Red Bullnál többször is felmerült Alonso szerződtetése.
Nagyon közel kerültünk Alonso leigazolásához. Helmut és én találkoztunk a menedzsmentjével 2008 végén, és kétéves szerződést kínáltunk neki. Ő azonban csak egyetlen évre írt volna alá,
miközben a Red Bull álláspontja az volt, hogy vagy két évre állapodunk meg, vagy sehogy, és ezt nem fogadta el” – nyilatkozta Horner a Motorsport Magazine-nak. – Mi azt hittük, 2009-re biztos szerződése van a Ferrarinál. Ami abszurd volt, hogy Flavio (Briatore) is részt vett a tárgyalásokon, aki akkoriban a Renault vezére volt, és megpróbálta Alonsót ott tartani.”
„2009 közepén azt is felvetették, hogy szezon közben átigazolhatna hozzánk, mert úgy érezték, a mi autónkkal megnyerhetné a világbajnokságot. Aztán sok évvel később egy Alfa Romeo hátsó ülésén beszélgettünk a spái reptérnél, 2011-ben vagy 2013-ben. A legkomolyabb tárgyalásunk az első volt, és elszalasztotta az esélyt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!