Két tesztet is teljesített Fernando Alonso különböző sportautó prototípusokkal a Brazil Nagydíj óta. Múlt vasárnap a Toyotánál vendégeskedett, és kipróbálta a több, mint 1000 lóerős, LMP1-es TS050 Hybridet, majd kedden a főnöke, Zak Brown csapatánál tesztelt egy LMP2-es autót. Elismerte, hogy nagyon más a sportautózás világa.
„Először is más az üléspozíció, és kompromisszumokat kell kötni a másik két srác miatt – utalt a pilótacserékre. – Semmi sincs teljesen az ember kényelmére szabva, ahogy az F1-ben, mert mindenen osztozunk. Közösek a beállítások, és még csak akkor sem akarunk változtatni rajtuk, ha gyorsabb lesz, de nem a teljes versenytávon.”
Alonso szerint sokat kell még tanulnia erről a műfajról, alkalmazkodnia kell az eltérő vezetési stílushoz, a hatékony vezetéshez és az üzemanyaggal való takarékossághoz. „Elégedett vagyok z első tesztnappal, de szerintem még sokat kell gyakorolnom, hogy felvegyem a ritmust ezzel a stílussal” – ismerte el. – Hetente különböző autókat vezetek, az LMP1-ben
olyan technológiákkal is dolgoznak, amik az F1-ben nincsenek vagy nemrég betiltották őket, például a kipörgésgátló vagy az összkerék-meghajtás.”
„Ezek különleges vezetési stílust igényeltek, ráadásul az üzemanyaggal való spórolás talán bosszantóbb volt, mint (az F1-ben), de alapvetően jó tapasztalatokat szereztem” – mondta Alonso, ami azért érdekes, mert tavaly ő volt az egyik leghangosabb szószólója annak, hogy már nem élvezi az F1-es autók vezetését, mert a benzinnel és a gumikkal való spórolás miatt nem lehet sprintelni velük.
A kétszeres világbajnok a tél során biztosan elindul a daytona-i 24 órás versenyen, az viszont még nem dőlt el, hogy már jövőre láthatjuk-e Le Mans-ban is. „Még nem döntöttem. Az biztos, hogy a jövőben megpróbálkozom Le Mans-nal, mert nagyon vonz az a verseny, de azt még nem tudom, hogy ez jövőre, a következő évben vagy hosszabb távon történik meg.”
Alonso elárulta, élvezi a kihívást, hogy különböző sorozatok legjobbjaival mérje össze a tudását.
„Az ember nyilvánvalóan hisz magában. Nagyon gyorsan tudok alkalmazkodni az új dolgokhoz, talán ez volt az egyik legerősebb oldalam a Forma-1-es pályafutásom során. Talán nem én vagyok a leggyorsabb az időmérőkön, a versenyeken vagy esőben, de elég jó vagyok nagyjából mindenben. Kész voltam, hogy kihívásokat vállaljak különböző sorozatokban.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!