A vasárnapi szezonzáró után is Abu-Dzabiban maradt az F1-es mezőny, és kedden kétnapos gumitesztbe kezdtek, ráadásul a nyitónapon a legnagyobb sztárok is pályára léptek. A Ferrari bevetette Kimi Räikkönent, a Mercedes Lewis Hamiltont, a McLaren Fernando Alonsót, a Red Bull Daniel Ricciardót, a Williams pedig Robert Kubicát indította.
A lengyel pilóta először vezethette a Williams 2017-es autóját, és ismét bizonyította az állóképességét azzal, hogy a 100 kört, vagyis majdnem két versenytávot megtett, mielőtt néhány órával a leintés előtt átadta az autót Lance Strollnak, aki végül további 29 kört teljesített. Kubica eleinte rövid etapokat futott, majd hosszabb időre is kint maradt a pályán.
Kubica többféle abroncsot kipróbált kedden, és a terv szerint szerdán is az lesz a feladata, hogy tesztelje az új Pirelliket, köztük a hiperlágy abroncsot is. A leggyorsabb körét, a 9. helyet érő 1:41.296-ot lágyakkal futotta. Kijelentette, a fizikai felkészültségével kapcsolatban nem aggódnia.
Van valaki, aki azt állítja, hogy egy kézzel vezetek, de ez egy Forma-1-es autóval lehetetlen
– nyilatkozta. – Van néhány korlátozásom, amiket bizonyos formában a testemmel kell kompenzálnom, de ez nem baj. Mindannyian emberek vagyunk, és az agyunk besegít a testünknek, hogy felülkerekedjünk a fogyatékainkon. Ez a hétköznapi életben is így van” – szögezte le Kubica, akit a Williams teljes technikai menedzsmentje és Nico Rosberg is a helyszínen figyelt.
Kubica kijelentette, az elmúlt fél évben nagyon sokat edzett, és szerinte fizikálisan talán jobb formában van, mint 2010-ben volt, amikor utoljára az F1-ben versenyzett. Elismerte, hogy az alapoktól kellett újrakezdenie a felkészülést, mert a Forma-1 rengeteget változott közben, „de a versenyzéssel töltött éveim segítettek, hogy gyorsabban tanuljak, mint a múltban.”
A keddi nap során Räikkönen volt a leggyorsabb a pályán,
ez azonban csak tájékoztató jellegű információ, mert Räikkönen az új, hiperágy abronccsal is csak 1:37.768-at ért el, ami még a naplemente előtt futott Q1-es körénél is gyengébb eredmény, pedig a hiperlágy sokkal lágyabb az idén használt szuperlágy abroncsoknál, már csak azért is, mert a Pirelli jövőre az egész palettán a korábbiaknál puhább keverékeket kínál.
Räikkönen szorgalmasan rótta a köröket a teszten, 99 alkalommal fordult, de a 2. helyezett Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton is rálicitált e téren: A Red Bull pilótája 109 kört tett meg, a világbajnok 136-ot, a mai rekorder pedig Romain Grosjean lett 137 körrel. Természetesen mindannyian készülhetnek a szünidőre, mert holnap csapattársaik ülnek majd autóba.
Nem rajongok a tesztelésért, de az első nap hasznos volt az új gumikkal. Sok kört megtettünk, bőséggel gyűjtöttük az adatokat,
hogy a télen a megfelelő irányba haladjunk – nyilatkozta Hamilton. – Már ilyen korán is jól értjük a 2018-as Pirelli gumik működését. Az első benyomásom az, hogy az új hiperlágy gumi a legjobb, amit a Pirelli a visszatérése óta gyártott az F1-nek. A többi keveréket még mindig túl keménynek tartom, de jó irányba tartunk."
A keddi programot részben a Pirelli határozta meg,
összesen 20 gumiszettet adtak a csapatoknak, ebből 12-t a gyártó osztott ki, nyolcat pedig az istállók választhattak meg. A Williams ma két pilótát, a McLaren pedig két autót is bevetett. Lance Stroll talán leendő csapattársát, Kubicát váltotta, és 1,7 másodperccel gyorsabb volt nála, de a Williams szerint eltérő programokat bonyolítottak.
Alonso autóján a baleset idején nem volt fent a glória, de egyébként légterelőkkel ellátott fejvédőt is teszteltek
„Nagyon hasznos volt számunkra, hogy ízelítőt kaptunk a 2018-as gumikból. Jónak tűntek, úgy éreztem, a teljesítmény adott volt, és a kopás is kezelhető. Délelőtt kissé koccantam a fallal, ezzel időt vesztettünk, de a szerelők szenzációs munkával megjavították az autót, így befejezhettük a programot" – mondta a 2018-as tervekkel kapcsolatban optimista Alonso.
A McLaren az elmaradt brazíliai gumitesztet pótolta azzal, hogy a 6. helyezett Fernando Alonso mellett a másik autóban Oliver Turvey-t indították. Nem volt sima napjuk, Alonso miatt előkerültek a piros zászlók, mert a spanyol orral nekiment a gumifalnak, de így is 115 kört megtett kedden. Turvey 105-ig jutott, és az utolsó lett a kísérleti abroncsokkal.
A Force India és a Toro Rosso ismét vendégpilótákat foglalkoztatott,
az F3-as Nyikita Mazepin és az F2-es Sean Gelael egyik istállónál sem ismeretlen, de a szereplésüknek inkább anyagi, mint gyakorlati haszna van, hiszen teszt ide, teszt oda, mindketten több, mint 3 másodpercet kaptak Räikkönentől. Az utolsó előtti helyen Marcus Ericssont rangsorolták, aki még mindig csak reménykedik, hogy kap jövőre is szerződést a Saubertől.