Legalább a közvetítésben szebb lehet az F1-es autók hangja
![Forma-1, Abu-Dzabi Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes](https://cdn.origo.hu/2024/02/8ft5HZvMzwFHGFB72rr2eVjCUieosRJck7o8_dfowkU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzM0MWU3YTI1ZDRlYTRiMzVhMDhkZDYzZDAzYzExMzJi.webp)
A Forma-1 akusztikáját kritizálók hangosabbak, mint a 2014-ben bevezetett motorok, és úgy tűnik, a problémára hamarosan orvosság érkezhet, legalábbis a tévéközvetítésben: a színfalak mögött már hónapok óta tesztelnek egy kipufogó közelébe szerelt zajerősítőt, melyet a dán DPA Microphones fejlesztett ki.
A projektet az F1 fedélzeti kamerás csoportja felügyeli, amely sokat kísérletezett a mikrofon elhelyezésével, hogy megtalálják a legjobb kompromisszumot a hangminőség és a szerkezet hőterhelése között, ugyanis annak
több mint 120 fokos perzselést kell kibírnia.
"Az Ausztrál Nagydíj óta vizsgáljuk a lehetőségeket, különböző helyekre raktunk mikrofonokat a kipufogó közelében. Azonban minél közelebb szereltük fel, annál durvább hőterhelést kellett kibírniuk, így gyakran tönkrementek. Ezért felhívtuk a gyártót, akik egy ellenállóbb készüléket csináltak nekünk" - mondta a csoport vezetője, Sean Smith.
A jelenlegi terv az, hogy a 100 grammos mikrofont 15 centire helyezik el a kipufogó végétől, és ezt az Abu-Dzabi Nagydíj első pénteki edzésén is tesztelték Sergio Pérez autóján.
Ha beválik az irány, jövőre folytatják a kísérleteket.
A fedélzeti kamerás részleg arra kérte a csapatokat, hogy a hétvégén hőjelző matricákat ragasszanak az autók azon pontjaira, ahová a későbbi tesztmikrofonokat szánják,
hogy ellenőrizzék a hőmérsékleteket.
Korábban egy, a kipufogó kimenetére aggatott kürtővel próbálták erősíteni az autók hangját, de a trombitára hasonlító megoldás nem hozta a kívánt eredményeket.