KUALA LUMPUR, MALAYSIA - OCTOBER 01: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer battles with Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 on track during the Malaysia Formula One Grand Prix at Sepang Circuit on October 1, 2017 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171001-00382 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Jövőre ennyivel előrébb hozták az új autójuk átadását a szokásoshoz képest. A csapat főnöke szerint ez már épp elég lesz ahhoz, hogy kezdettől fogva beleszólhassanak a világbajnoki küzdelembe.
A Red Bull a szezon vége felé felnőtt a Mercedes és a Ferrari szintjére, de a vb-címért folytatott küzdelembe nem tudtak beleszólni, mert az elején túlságosan lemaradtak: a melbourne-i idénynyitó időmérőjén még 1,3 másodperces hátrányt kellett elkönyvelniük, és nyolc versenybe telt, mire sikerült elérniük a dobogó tetejét.
A vontatott kezdet legfőbb oka az volt, hogy hibás aerodinamikai koncepciót választottak az új technikai szabályokhoz, a nagy leszorítóerő helyett a kis légellenállásra helyezve a legfőbb hangsúlyt.
Ebben szerepet játszott a szélcsatorna és a pálya közötti rossz korreláció: úgy hírlik, a méréseket megzavarta a kerekeket a berendezés falától elválasztó, túl szűk rés is.
Daniel Ricciardo már korábban rámutatott, hogy a Red Bull szokása, amely szerint a fejlesztési idő maximalizálása érdekében igyekszik minél későbbre, gyakorlatilag az előszezoni tesztek nyitónapjára halasztani az új autója bemutatóját, évről évre visszafelé sült el, mert nem maradt idejük a hibák korrigálására. Most a csapat főnöke, Christian Horner is elismerte, hogy ebből okulva jövőre előrébb fogják hozni az átadást.
Egy kicsit korábbi időpontot céloztunk meg, a különbség úgy öt nap
– árulta el. – A tervezési folyamat annyira meg van komponálva, és a gyártásra maradt átfutási idők olyan rövidek, hogy az az öt nap a valóságban rengeteget számít, és eldöntheti, hogy lépéselőnyből vagy lépéshátrányból indulunk. Az első tesztre már úgy szeretnénk megérkezni, hogy naponta 100 kört tudjunk teljesíteni."
Ez a Red Bullnak 2014, azaz az új turbókorszak kezdete óta még soha nem sikerült. Horner szerint most előnyt jelent, hogy 2018-ra csak apróbb változások lesznek a technikai szabályzatban, ezért az idén megtanult leckéket jövőre is közvetlenül hasznosítani lehet. A csapatok többsége pontosan emiatt próbálgat már a következő szezonra szánt alkatrészeket vagy koncepciókat a szezon utolsó versenyein.
„Nyilván bízunk benne, hogy a télen a motorunk teljesítménye és megbízhatósága is javulni fog, hiszen ezek létfontosságú tényezők számunkra – utalt arra, hogy a labda a Renault térfelén pattog. – Azt már megmutattuk, hogy az autónk versenyképes. Magyarország óta borzasztóan erősek voltunk."
Ezért mondom, hogy ha az idén megtanultakat át tudjuk vinni a következő évi autóra, jövőre biztosabb alapokról indulunk, mint az idén, amikor Melbourne-ben egy másodperc körüli hátrányunk volt."
A Red Bull a szeptemberi Olasz Nagydíj óta, az elmúlt öt versenyen 57-tel több pontot gyűjtött, mint a konstruktőri összetett 2. helyét megszerző Ferrari.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!